مشاوره تحصیلی متوسطه اولهدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم

شرایط پذیرش در رشته تجربی انتخاب رشته نهم به دهم

استادبانک نویسنده
37057 38
29 شهریور 1401
شرایط پذیرش در رشته تجربی انتخاب رشته نهم به دهم

نوجوانان زمانی که پا به دوران دبیرستان می‌گذارند، اولین تصمیم مهم زندگی خود را که همان انتخاب رشته نهم به دهم است، خواهند گرفت. تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد، ناراحتی بزرگی به بار خواهد آورد و حتی ممکن است اشتیاق دانش آموز برای ادامه تحصیل را کمتر کند. با توجه به اهمیت این موضوع والدین باید نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی و حمایت کنند. همچنین نباید از نقش مشاوره تحصیلی انتخاب رشته نهم به دهم تجربی گذشت که می‌تواند عاملی کلیدی برای کمک به تصمیم‌گیری صحیح دانش‌آموز باشد.

در این مقاله از مجله استادبانک در رابطه با شرایط انتخاب رشته نهم به دهم تجربی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به کمک این اطلاعات می‌توانید بهترین انتخاب رشته را با توجه به شرایط انتخاب رشته تجربی نهم داشته باشید.مشاوره تحصیلی استادبانک

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم تجربی

مطابق با آیین‌نامه جدید هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان از پایه نهم رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند که در آئین نامه هدایت تحصیلی چگونگی انتخاب شاخه و رشته براساس 6 مولفه تعیین شده است و براین اساس عوامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان جهت انتخاب رشته تجربی موارد زیر مدنظر قرار می‌گیرد:

  • علاقه فرد دانش‌آموز به رشته تجربی (با اثر 10 درصد)
  • نظر و عقیده پدر و مادر و همین طور خود دانش‌آموز برای انتخاب رشته تجربی (با اثر 5 درصد)
  • نمره‌ای که فرد در آزمون‌های مشاوره‌ای برای ورود به رشته تجربی به دست آورده است. (با اثر 35 درصد)
  • نظری که مشاور تحصیلی دانش‌آموز دارد(با اثر 10 درصد).
  • نظر معلم‌های دانش آموز در مورد شرایط تحصیلی وی برای ورود به رشته تجربی (با اثر 10 درصد)
  • نمره‌هایی که دانش‌آموز در انواع دروس مورد نیاز برای ورود به رشته تجربی به دست آورده است. (با اثر 35 درصد در انتخاب رشته)

با در نظرگرفتن همه موارد بالا، می‌توان به یک انتخاب رشته مناسب و درست متناسب با سطح توانایی، استعداد و علایق دانش‌آموز نزدیک شد. در این میان، انتخاب یک مشاور کاربلد و متخصص برای مشاوره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم می‌تواند نقش موثری در شناخت توانایی‌های دانش‌آموز و وضعیت بازارکار رشته‌های مدنظرش داشته باشد.

معدل لازم برای انتخاب رشته نهم به دهم تجربی

دانش‌آموزان کلاس نهم متوسطه اول که در مرحله انتخاب رشته هستند، باید بدانند دیگر مانند گذشته تنها به نمرات پایه نهم توجه نمی‌شود، بلکه تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) در انتخاب رشته تاثیر خواهد داشت. همچنین ضریب درس‌ها برای تمامی رشته‌ها یکسان است. انتخاب رشته نهم مانند انتخاب رشته در دوران دانشگاه به رتبه دانش آموز بستگی دارد، برای مثال اگر دانش‌آموزی رتبه‌ی لازم برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد، باید وارد دیگر گروه‌های تحصیلی شود.

شرایط نمرات و معدل جهت ورود به رشته تجربی شامل موارد زیر است:

  • کسب نمره حداقل 14 در درس علوم تجربی و کسب نمره حداقل 13 در درس ریاضی.
  • مجموع سه نمره کسب‌شده در درس ریاضی و علوم تجربی در پایه‌های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور بالاتر از 42.
  • مجموع نمرات کسب‌شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته‌ی تجربی مرتبط هستند، با درنظر گرفتن ضریب حداقل 252.

به عبارت دیگر حداقل معدل برای رشته تجربی نهم باید 14 باشد تا دانش‌آموز بتواند وارد رشته‌ی تجربی شود. نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم و نهم با ضریب 3 محاسبه می‌گردد.

نکته‌ی دیگری که در پایه نهم مد نظر گرفته شده، تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب رشته است. برای مثال در یک منطقه که 200 نفر سهمیه انتخاب رشته کنکور تجربی دارد، ممکن است حتی کسانی که معدل بالای 18 را کسب کرده‌اند هم نتوانند این رشته را انتخاب کنند و مجبور شوند در رشته‌های دیگر تحصیل نمایند. این موضوع می‌تواند بخاطر سهمیه‌هایی که برای هر منطقه و شهر با توجه به شرایط و امکانات تحصیلی آن تعیین می‌شود، اتفاق بیفتد.

معرفی رشته تجربی | برای انتخاب رشته نهم به دهم تجربی اصولی‌تر

معرفی رشته تجربی | برای انتخاب رشته نهم به دهم تجربی اصولی‌تر

آیا واقعا رشته تجربی مناسب شماست؟ با توجه به بازار کار نسبتا خوب رشته‌های گروه تجربی تعجبی ندارد که افراد زیادی تمایل به انتخاب آن برای تحصیل داشته باشند. این پرطرفداربودن رشته تجربی را به می‌توان در شرایط کنکور سراسری تجربی ببینیم.

اما نباید تحت تاثیر این ذهنیت ناقص نسبت به بازار کار رشته‌های تجربی و انتخاب صرفا بر اساس آن قرار گرفت. بلکه باید با کشف علاقه و استعداد خود و بررسی شرایط انتخاب رشته کنید. در ادامه به ذکر نکات بسیار مهم و مورد توجه در زمان انتخاب رشته تجربی می‌پردازیم؛ نکاتی که با درنظرگرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین‌ها را در حوزه تحصیلی و شغلی برای خود رقم بزنید.

1.شناخت دقیق رشته تجربی برای انتخاب رشته نهم به دهم

سعی کنید رشته تجربی را دقیق بشناسید و به این گزاره که این رشته سخت است، اکتفا نکنید. این کار را می‌توانید از طریق معلم‌ها، مشاوران تحصیلی خبره و کاردان و یا دوستان خود انجام دهید. افرادی که می‌توانند به بهترین نحو ممکن شما را در امر شناخت دقیق رشته تجربی یاری کنند. لیست کتاب‌های رشته تجربی را در طول دوران دبیرستان معرفی کنند، شما را با بازار کار رشته‌های گروه تجربی آشنا کنند و حتی در رابطه با اهمیت هر کدام از دروس در کنکور صحبت کنند. فراموش نکنید که تجربی تنها پزشکی و دندان‌پزشکی نیست و طیف گسترده‌ای از رشته‌های دیگر هم هست که بازار کار متفاوتی دارند.

2.با خود روراست باشید تا انتخابی مناسب داشته باشید

انتخاب رشته نهم به دهم چیزی نیست که بتوان آن را جدی نگرفت. در نتیجه، هرگز تحت تأثیر جو دور و بر خود قرار نگیرید و با خود نسبت به علایق و توانایی‌هایی که دارید، روراست باشید. در واقع، بینید آیا واقعاً به این رشته علاقه دارید یا فقط تحت تأثیر حرف‌ها و نظرات دوستان و اطرافیان تصمیم به انتخاب این رشته گرفته‌اید؟ بنابراین ابتدا کاملاً از علاقه خود به رشته تجربی مطمئن شوید، سپس تصمیم قطعی را برای انتخاب آن بگیرید.

سوال مهمی که در این میان ممکن است پیش آید، این است که آیا علاقه تنها عامل برای انتخاب رشته نهم به دهم است؟ در پاسخ می‌توان گفت علاقه دانش‌آموز یک فاکتور لازم است، اما کافی نیست. در واقع زمانی دانش‌آموز می‌تواند در یک رشته تحصیلی رشد و پیشرفت کند که علاوه برعلاقه، در آن استعداد و توانایی هم داشته باشد. انواع تست استعدادیابی برای انتخاب رشته وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تست هوش چندگانه گاردنر؛ بهترین تست استعدادیابی برای انتخاب رشته نهم به دهم تجربی

این تست با تمرکز بر هوش‌های چندگانه که هر فرد دارد- و تنها تفاوت در درصد بهره‌مندی از هرکدامشان است- سطح استعداد او را ارزیابی می‌کند. بنابر نظریه هوش چندگانه گاردنر، هر انسان دارای 9 هوش مختلف نظیر هوش بدنی-جنبشی، هوش منطقی-ریاضی و هوش طبیعت‌گرایی است.

تست هالند ؛ تست استعدادیابی نوجوانان متوسطه اول

مبنای کلی تست هالند، تقسیم‌بندی افراد به 6 تیپ شخصیتی مختلف تعلق دارند؛ جسور و سازنده، جستجوگر، اجتماعی، هنری، واقع‌گرا، قاعده‌مند. البته یک فرد لزوما و تمام و کمال متعلق به یک تیپ شخصیتی نیست، اما می‌تواند از هرکدام تاثیر بگیرد. ارزیابی تیپ شخصیتی نوجوان می‌تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب رشته نهم به دهم نیز داشته باشد.

تست MBTI؛ بهترین تست شخصیت شناسی برای نوجوان

تست MBTI به عنوان یکی از محبوب‌ترین تست‌های شخصیت‌شناسی در جهان شناخته می‌شود. به طور کلی تیپ‌بندی تست MBTI بر پایه 16 گروه مختلف است و نتایج آن نیز شگفت‌انگیز. استفاده از تست MBTI به طور کلی برای شناخت نوع شخصیت و روحیات هر فرد پیشنهاد می‌شود و البته بر انتخاب رشته نهم به دهم تجربی هم می‌تواند موثر باشد.

علاوه بر تست‌های استعدادیابی بالا، تست‌های دیگری نئو و تست جانسون اوکانر نیز وجود دارند که این‌ها نیز می‌توانند در شناخت توانایی‌های دانش‌آموز موثر باشند.

3.از شرکت در آزمون‌های رغبت سنجی غافل نشوید

آزمون‌های رغبت‌سنجی آزمون‌هایی هستند که سطح رغبت و توانایی شما را برای ورود به انواع رشته‌های تحصیلی- از جمله رشته تجربی- می‌سنجند. در واقع، به کمک شرکت در این آزمون‌ها می‌توانید از علاقه و تمایل به انتخاب رشته تجربی در خود مطمئن شوید. پس هرگز از شرکت در آزمون رغبت و توانایی پایه نهم غافل نشوید. به طور مثال آزمون هالند کاربرد زیادی در زمان انتخاب رشته برای دانش‌آموزان دارد و جزو محبوب‌ترین آزمون‌های رغبت‌سنجی است.

آشنایی با بازارکار رشته تجربی برای انتخاب رشته نهم به دهم

آشنایی با بازارکار رشته تجربی برای انتخاب رشته نهم به دهم

یکی از مسائلی که می‌تواند در انتخاب رشته نهم به دهم به شما کمک کند و زمینه‌ساز موفقیت‌های علمی و شغلی آینده شما باشد، شناخت بازار کار مربوط به رشته‌های دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی شما در دانشگاه است. مطالعه در این خصوص و مشورت با فارغ التحصیلان رشته‌های مربوطه کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

شاید این سوال بسیاری از دانش آموزان باشد که کدام رشته درآمدزایی بهتری یا به قول خودشان آینده کاری بهتری دارد؟ جواب سوال کاملا واضح است؛ همه ما مشاهده کرده‌ایم که شخصی با فارغ‌التحصیلی در رشته خاصی مانند حقوق، مهندسی یا پزشکی بعد از چند سال توانسته به سطح درآمد مطلوبی برسد، اما گاهی اوقات هم دیده شده که افراد پس از دریافت مدارک بالا نتوانسته‌اند در زمینه کاری موفقیت لازم را کسب کنند. حالا سوالی که پیش می‌آید، این است که علت این موفقیت یا عدم موفقیت چیست؟

بدون شک دو مولفه علاقه و استعداد در موفقیت شغلی تاثیر بسزایی دارند. طبیعتا همه افراد جامعه برای برآورده‌شدن نیاز خود تلاش می‌کنند تا به بهترین متخصص مراجعه کنند و مطمئنا کسی که با علاقه به دنبال شغل و حرفه خود باشد و بتواند با یادگیری‌های دانشگاهی خود و ترکیب آن‌ها با نوآوری بهترین خدمات را عرضه کند، موفق‌تر خواهد بود.

اهمیت شناخت دروس مهم رشته تجربی در مسیر انتخاب رشته منهم

برای موفقیت در رشته تجربی باید نسبت به دروس زیست شناسی، ریاضی و شیمی تسلط مناسبی داشته باشید. اکثر رشته‌های دانشگاهی تجربی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با زیست، شیمی و تا حدودی ریاضی و فیزیک هستند.

برای مثال رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کاملا مرتبط با دروس زیست و شیمی هستند، همچنین رشته‌های علوم پایه مانند ژنتیک نیز به درک مناسبی از ریاضی و زیست و شیمی نیاز دارند. نمی‌توان رشته تجربی را رشته حفظیات نامید، اما از نظر درک ریاضی و مفاهیم نسبت به رشته ریاضی مهارت کمتری را می‌طلبد. البته از نظر درک پدیده‌های طبیعی و کنجکاوی نسبت به پدیده‌ها نسبت به شاخه ریاضی کاملا برعکس است و به ذهن کنجکاو نیاز دارد.

آینده انتخاب رشته نهم به دهم تجربی

از آن جایی که استقبال از رشته تجربی در سال‌های قبل به شدت زیاد شده است، دانش‌آموزان این رشته رقابت سنگین‌تری را در کنکور سراسری شاهد خواهند بود. این رقابت بدین صورت است که تقریبا در چندسال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان کنکور تجربی حداقل 2 برابر شرکت‌کنندگان رشته ریاضی فیزیک و یا رشته انسانی بوده است.

اگر بخواهیم رشته‌های گروه پزشکی یعنی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را رشته‌های اصلی دانشگاهی برای دانش‌آموزان تجربی بنامیم، تنها برای حداکثر 2 الی 4 درصد این داوطلبان در دانشگاه‌های دولتی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی صندلی وجود دارد؛ عددی که هر ساله در حال کاهش‌یافتن است.

این رقابت حتی با کمک صندلی‌های دانشگاه آزاد و پردیس‌های خودگردان هم نتوانسته است آسان‌تر به نظر برسد. بنابراین کسی که خود را برای انتخاب رشته تجربی در پایه نهم مستحق می‌داند، باید برای یک رقابت تمام عیار آماده شود و برنامه ریزی درسی متوسطه اول می‌تواند نقش مهمی در این آماده‌سازی داشته باشد.

قبولی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی کنکور تجربی

رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌های تجربی محسوب می‌شوند که سطح رقابت برای قبولی در این رشته‌ها به شدت بالاست. علاوه بر دلایل شغلی به عنوان یکی از عوامل مهم در محبوبیت این رشته‌ها، ظرفیت محدود آن‌ها به خصوص در دانشگاه‌های دولتی باعث می‌شود شانس قبولی کمتری وجود داشته باشد و دانش‌آموز باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

برای قبولی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی تجربی، باید از همان ابتدای پایه دهم برنامه‌ریزی درسی دقیق و جامعی را در پیش گرفت و با کمک از مشاور تحصیلی و معلم خصوصی برای دروس کلیدی کنکور نظیر شیمی و زیست‌شناسی، مهارت تست‌زنی خود را افزایش داد. سوالی که در این میان پیش می‌آید، این است که آیا تنها همین چند رشته پرطرفدار هستند که یک داوطلب کنکور تجربی می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند یا رشته‌های دیگری نیز هست؟ برای پاسخ به این سوال، باید نسبت به رشته علوم تجربی، دروس دوره متوسطه و رشته‌های دیگر دانشگاهی آن بیشتر مطلع شویم.

شرایط پذیرش در رشته تجربی انتخاب رشته نهم به دهم

معرفی رشته علوم تجربی در دوره دوم متوسطه:

رشته علوم تجربی در دوره متوسطه دوم سرآغاز مسیر تحصیلی کسانی است که قصد دارند در رشته‌هایی چون پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی تحصیل کنند. در دوره دوم متوسطه حجم و تعداد دروس به طور قابل توجهی سنگین‌تر می‌شود و لازم است تا دانش‌آموز با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به خواندن آن‌ها اقدام کند.

در ادامه به معرفی کتاب‌های رشته علوم تجربی در مقطع دهم متوسطه می‌پردازیم.

معرفی کتاب های رشته علوم تجربی در مقطع دهم متوسطه:

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، تعداد و نوع دروس در رشته علوم تجربی در مقطع دهم متوسطه بیشتر و متفاوت‌تر است. به طور کلی می‌توان این دروس را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

دروس عمومی پایه دهم تجربی:

  • عربی
  • ادبیات فارسی
  • دین و زندگی
  • جغرافیا
  • آمادگی دفاعی

دروس تخصصی پایه دهم تجربی:

  • شیمی 2 و آزمایشگاه
  • زیست شناسی و آزمایشگاه 1
  • هندسه 1
  • فیزیک 2 و آزمایشگاه
  • ریاضیات 2

برای دانش‌آموزانی که قصد موفقیت در آزمون کنکور سراسری دارند، تسلط بر تمامی این دروس که پایه سال‌های بعد نیز محسوب می‌شوند، ضروری است.

معرفی کتاب های رشته علوم تجربی در مقطع یازدهم متوسطه:

کتاب‌های رشته علوم تجربی در مقطع یازدهم متوسطه اگرچه در مجموع به اندازه مقطع دهم است، اما یک تفاوت دارد و آن‌ هم این که یک درس از دروس عمومی کم و یک درس بر دروس تخصصی اضافه شده است. این دروس شامل موارد زیر می‌شوند:

دروس عمومی پایه یازدهم تجربی:

  • ادبیات فارسی
  • دین و زندگی
  • عربی
  • زبان فارسی

دروس تخصصی پایه یازدهم تجربی:

  • زمین شناسی
  • فیزیک 3 و آزمایشگاه
  • شیمی 3 و آزمایشگاه
  • ریاضی 3
  • آمار و مدلسازی
  • زیست شناسی و آزمایشگاه 2

اهمیت دروس تخصصی در مقطع یازدهم برای آزمون کنکور بسیار بالاست، بنابراین لازم است تا دانش‌آموز برنامه‌ریزی درسی مناسبی داشته باشد یا در صورت نیاز از معلم خصوصی استفاده کند.

معرفی کتاب های رشته علوم تجربی در مقطع دوازدهم یا سال چهارم رشته تجربی

اهمیت کتاب‌های رشته علوم تجربی در مقطع دوازدهم یا سال چهارم رشته تجربی برای کسانی که قصد موفقیت در کنکور دارند، دوچندان است. این دروس شامل موارد زیر می‌شوند:

دروس عمومی

  • زبان و ادبیات فارسی
  • زبان انگلیسی 1 و 2
  • معارف اسلامی 1 و 2
  • زبان آلمانی 1 و 2
  • زبان فرانسه 1 و 2

دروس تخصصی

  • فیزیک
  • شیمی فرآیند های شیمیایی
  • زیست شناسی
  • علوم زمین
  • ریاضی عمومی 1 و 2

داوطلبان کنکور تجربی بیش از همه باید به درس زیست‌شناسی اهمیت ویژه‌ای قائل شوند تا بتوانند بهترین رتبه را کسب کنند و در دانشگاه مناسب رشته مورد علاقه خود را بخوانند. به همین خاطر در این مقطع پیشنهاد می‌شود از معلم خصوصی و مشاور تحصیلی برای کمک به رشد روند تحصیلی دانش‌آموز استفاده شود.

رشته های دانشگاهی تجربی که باید قبل از انتخاب رشته نهم به دهم تجربی بشناسید

رشته های دانشگاهی تجربی که باید قبل از انتخاب رشته نهم به دهم تجربی بشناسید

رشته های تجربی تنها شامل پزشکی و زیرشاخه‌های آن نیست. بلکه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها وجود دارند که داوطلب کنکور تجربی می‌تواند آن‌ها را نیز انتخاب کند. لیست زیر به نوعی معرفی رشته های تجربی محسوب می‌شود که می‌توانید با شرکت در کنکور تجربی آن‌ها را انتخاب کنید.

  • اتاق عمل
  • اعضاء مصنوعی
  • امورگمرکی
  • بهداشت محیط
  • بهداشت حرفه‌ای
  • بیوتکنولوژی
  • بینایی‌سنجی
  • پرستاری دندانپزشکی
  • پرستاری
  • تکنسین پروتزهای دندانی
  • پزشکی
  • تکنولوژی پزشکی هسته‌ای
  • تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
  • تکنولوژی تولیدات دامی
  • تکنولوژی تولیدات گیاهی
  • تکنولوژی جنگل‌داری
  • تکنولوژی چوب
  • تکنولوژی شیلات
  • تکنولوژی محیط زیست
  • تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
  • حسابداری
  • حقوق
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • دندانپزشکی
  • روانشناسی
  • زمین‌شناسی
  • زیست‌شناسی
  • شنوایی‌شناسی
  • زیست‌شناسی سلولی ملکولی
  • شیمی
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم اقتصادی
  • علوم تغذیه
  • علوم حدیث
  • علوم سیاسی
  • علوم و صنایع غذایی
  • فیزیوتراپی
  • کاردانی علمی کاربردی تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی معطر
  • کاردانی فوریت‌های پزشکی
  • کاردانی ناپیوسته‌ی علمی کاربردی پرورش زنبور عسل
  • کاردرمانی
  • کارشناسی علوم انتظامی
  • کتابداری
  • کتابداری درشاخه پزشکی
  • گفتاردرمانی
  • مامایی
  • مدارک پزشکی
  • مددکاری اجتماعی
  • مدیریت
  • مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت و بازرگانی دریایی
  • مدیریت و کمیسر دریایی
  • مدیریت هتلداری
  • مهندسی فضای سبز
  • هوشبری
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی منابع طبیعی
  • کاردانی شیمی و پدافند جنگ‌های شیمیایی میکروبی وهسته‌ای
  • تکنولوژی پرتو درمانی(رادیوتراپی)

همان طور که مشاهده کردید، تنوع رشته‌های دانشگاهی تجربی بسیار بالاست و لزوما قبولی در یک رشته پزشکی به معنای موفقیت در کنکور نیست. آن چیزی که اهمیت دارد، علاقه و توانایی دانش‌آموز نسبت به رشته‌ای است که می‌خواهد در آن تحصیل کند و این، مهم‌ترین دلیل برای موفقیت تحصیلی و شغلی او خواهد شد.

استادبانک، مرجع مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم تجربی

با علم به این که اهمیت انتخاب رشته نهم به دهم تجربی بسیار بالا و سرنوشت‌ساز است، ضروریست تا دانش‌آموز از راهنمایی یک مشاور مجرب و کاربلد برای انتخاب رشته صحیح بهره‌مند شود و به کمک استادبانک شما می‌توانید با بهترین مشاوران انتخاب رشته تحصیلی در ارتباط باشید و در صورت نیاز به معلم خصوصی، تدریس خصوصی استادبانک می‌تواند انتخاب استاد مناسب را برای شما بسیار آسان و ساده کند.

سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک علاوه بر برترین اساتید دروس مختلف، خدمات متنوع دیگری مانند مشاورین تحصیلی کنکور، مجموعه مقالات آموزشی، روش مطالعه و برنامه‌ریزی درسی، بسته‌های معلم خصوصی، بانک نمونه سوالات کنکور و اپلیکیشن استادبانک را نیز به دانش‌آموزان سراسر کشور ارائه می‌دهد.  شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره متناسب با شرایط خود از طریق شماره تماس 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشید. مشاوره تحصیلی استادبانک

شروط انتخاب رشته نهم به دهم تجربی چه هستند؟

علاقه دانش آموز به رشته تجربی، نظر و مشاوره والدین، نمره‌ای که فرد در آزمون‌های مشاوره‌ای می‌گیرد، نظر مشاور تحصیلی، نظر معلمان، نمره دانش‌آموز در دروس مرتبط با رشته تجربی

معدل لازم برای ورود به رشته تجربی چند است؟

حداقل معدل برای رشته تجربی نهم باید 14 باشد.

برای انتخاب رشته تجربی علاقه مهم‌تر است یا بازارکار؟

برای داشتن بهترین انتخاب رشته باید ترکیبی از هردو عامل را در نظر گرفت. در این باره یک مشاور انتخاب رشته تحصیلی می‌تواند کمک شایانی به دانش‌آموز برای ارزیابی و تصمیم‌گیری داشته باشد.