آموزش زبانبرنامه ریزی درسی استادبانک

بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی | تکنیک‌های یادگیری زبان

استادبانک نویسنده
4149 5
28 آذر 1401
بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی | تکنیک‌های یادگیری زبان

یکی از موضوعات آموزشی مهم که در میان مخاطبان آن محدودیت سنی وجود ندارد یادگیری زبان انگلیسی است. در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی در سنین مختلف از کودکان خردسال تا افراد میان‌سال مشغول یادگیری زبان با استفاده از روش‌های مختلف هستند. اولین گزینه‌ای که برای آموختن زبان انگلیسی به ذهن اکثر افراد می‌رسد این است که در کلاس‌های خصوصی شرکت کنند. البته برخی از افراد نیز از روش‌های اصولی آموزش زبان که در کنار تدریس خصوصی به یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کنند، بهره می‌برند.

بدون شک یادگیری و تقویت مهارت زبان انگلیسی یکی از موارد ضروری جهت پیشرفت در زمینه تحصیل، شغل و روابط اجتماعی است. به همین علت در این مقاله از مجله آموزشی استادبانک به موضوع کاربردی بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، کمک گرفتن از معلم خصوصی زبان انگلیسی

یادگیری زبان، فرآیندی طولانی و سخت است که باید به طور پیوسته پیگیری شود. روش‌های یادگیری مختفی وجود دارند که زبان‌آموز برای یادگیری خودخوان از آن‌ها استفاده می‌کند. اما همیشه چالش‌ها و دردسرهایی همراه زبان‌آموز است. کم بودن سرعت یادگیری، عدم رفع اشکال در زمان درست و افت فرآیند یادگیری از مهم‌ترین مشکلاتی است که هر زبان‌آموزی بارها آن را تجربی می‌کند.

زبان‌آموز نیاز دارد در مدت زمان مناسب با کیفیت بالا درس بخواند و پیشرفت خود را حس کند. در سطوح بالا، کمک گرفتن از معلم خصوصی انگلیسی نیازی غیرقابل‌انکار است و از طرفی دیگر، شروع یادگیری زبان نیز کار ساده‌ای نیست و زبان‌آموز باید روی راهنمایی و هدایت فردی متخصص حساب کند. به همین دلیل، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، کمک گرفتن از معلم خصوصی است. سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک برای همه‌ی سطوح زبان انگلیسی از مدرسه تا دانشگاه و برای همه‌ی آزمون‌های بین‌المللی، بهترین اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را در دسترس زبان‌آموزان سراسر کشور قرار داده است.

معلم خصوصی زبان انگلیسی

چگونه لغات جدید را بهتر یاد بگیریم؟ مهم‌ترین سوال زبان‌آموزان

نکته‌ای که به صورت مکرر از دیگران درمورد یادگیری زبان می‌شنویم این است که زبان فرار است، بنابراین باید به صورت پیوسته در حال مرور مطالب باشید. درست است که یادگیری زبان انگلیسی نیازمند مرور، تمرین و تکرار است ولی یادگیری اصولی نیز بر انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت تاثیر دارد. مشکل فراموشی زبان در بیشتر موارد مربوط به لغات انگلیسی است زیرا اکثر زبان‌آموزان به صورت طوطی وار لغات را حفظ می‌کنند. بنابراین ابتدا باید از روش‌های اصولی برای یادگیری لغات زبان استفاده کنید و سپس به تمرین و تکرار بپردازید. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از راهکارهای یادگیری بهتر لغات انگلیسی اشاره می‌کنیم:

1.   برای یادگیری لغات فلش کارت آماده کنید

با کلمات جدیدی که یاد می‌گیرید فلش کارت درست کنید. استفاده از فلش کارتی که خودتان ساخته‌اید مانند یک معلم خصوصی زبان انگلیسی به پیشرفت شما کمک کرده و تاثیر بیشتری نسبت به نمونه‌های آماده دارد.

2.   شبیه سازی کنید، تکنیکی برای جلوگیری از فراموشی لغات

یادیار یا نمونیک روشی برای حفظ و یادآوری اطلاعات و کلمات است. در یادگیری زبان انگلیسی به روش شبیه سازی کلمات جدید را به موضوعاتی که در ذهن‌تان وجد دارند و در عین حال به یکدیگر شبیه هستند وصل کنید، مانند عکس، موزیک و حتی کلمات.

3.   وسواسی عمل نکنید

همه لغات جدیدی که میبینید را ثبت نکنید، در مرحله اول فقط لغاتی را به فلش کارت اضافه کنید که مهم‌تر هستند و کاربرد بیشتری دارند. به خودتان فرصت دهید که لغات مرجله به مرحله در ذهن ثبت شوند.

4.   زمان یادگیری لغات انگلیسی را تقسیم بندی کنید

از فلش کارت‌ها 10 تا 15 دقیقه متوالی استفاده کنید نه بیشتر، زیرا مدت زمان بیشتر ذهن را خسته و کارایی مغز را پایین می‌آورد. بنابراین برای مرور فلش کارت‌ها برنامه ریزی درسی داشته باشید، به جای وقت گذاشتن یک ساعته زمان استفاده از آن‌ها را کوتاه‌تر کنید ولی تعداد دفعات استفاده را افزایش دهید.

5.   لغات را با کمک جملات یاد بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدهی یادگیری زبان انگلیسی این است که لغات را در قالب جملات به خاطر بسپارید. لغات را به تنهایی و بدون دانستن کاربرد و معنی آن‌ها در جمله حفظ نکنید.

6.   آموخته‌های خود را به چالش بکشید

از لغاتی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید، جملات جدید بسازید و اطلاعات خودت را به چالش بکشید. از مثال‌ها در زندگی واقعی استفاده کنید، در غیر این صورت هرآنچه که یاد گرفته‌اید را فراموش خواهید کرد.

7.   لغات پرکاربرد را فراموش نکنید

بدون شک یادگیری زبان انگلیسی و رسیدن به تسلط در آن نیازمند آموختن لغات پرتکرار است. با روش‌هایی که نام بردیم یادگیری لغات پرتکرار را آغاز کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کتاب‌های 504 و 1100 لغت استفاده کنید.

بهترین اساتید زبان انگلیسی کشور که در استادبانک کلاس‌های تدریس خصوصی را برگزار می‌کنند با استفاده از راهکارهایی ویژه و اصولی، زبان انگلیسی را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهند.

بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

روش کدینگ، سرنخ یادگیری زبان انگلیسی

در روش کدینگ و تصویر سازی ذهنی، سرنخ یا یک کد را برای لغات انگلیسی قرار می‌دهیم تا با دیدن یا شنیدن آن لغات، کد یا سرنخی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم در ذهن مرور می‌شوند. به همین ترتیب می‌توانیم معنی لغت را حدس بزنیم. در واقع روش کار به این صورت است که شما یک لغت که معنای آن را بلد نیستید، انتخاب می‌کنید و با توجه به نحوه تلفظ یا شکل ظاهری و انواع مختلف شبیه سازی آن را به جمله یا جملاتی که در ذهن دارید و به لغات مربوط می‌شوند، وصل می‌کنید، به مثال زیر توجه کنید:

(جِلس) Jealous= حسود، غیرتی

کد1: آدم حسود همیشه جلز و ولز میکنه!

کد2: اونی که جلوست غیرتی و حسوده.

تصویر سازی ذهنی: حالا در ذهن خود مکانی که می‌شناسید را تجسم کنید که شخصی که اسمش جلال هست به شما حسودی می‌کند.

(مینیموم)Minimum = کمترین مقدار، حداقل

کد برای حفظ کلمه: مینیموم‌ها کمترین موجودات روی کره ی زمین هستند.

(ریفرم) Reform= اصلاح کردن، موردتجدید نظر قرار دادن، اصلاحات

کد برای حفظ کلمه: اصلا رو فرم نیستم باید اصلاح بشم.

یکی از راه‌هایی که می‌توانیم یک کلمه انگلیسی رو به خوبی یاد بگیریم و به خاطر بسپاریم این است که برای کلمه مورد نظر تصویر سازی کنیم. این روش باعث می‌شود تصویر کلمه در مغز ثبت شده و در نتیجه کلمه و معنی آن را سریع‌تر به خاطر بیاوریم.

یادگیری زبان انگلیسی با کمک تماشای فیلم

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از تماشای فیلم یکی از راه‌هایی است که همه افراد حرفه‌ای در زمینه آموزش زبان انگلیسی آن را توصیه می‌کنند. درست است که یادگیری زبان با کمک تماشای فیلم یک راه اصولی و حرفه‌ای برای پیشرفت در زمینه آموختن زبان انگلیسی است ولی قطعا نیازمند رعایت موارد مختلف و مهمی است که بدون آن‌ها تماشای فیلم نیز کمکی به یادگیری زبان نمی‌کند. در ادامه مطلب به مواردی که در این زمینه به زبان‌آموزان کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم:

  1. فیلم یا انیمیشنی انتخاب کنید که در سطح تسلط شما بر زبان انگلیسی باشد.
  2. صبور باشید، ممکن است برای متوجه شدن یه قسمت از فیلم که دارای زیرنویس نیست چندین بار به عقب برگردید تا یک کلمه یا یک جمله را متوجه شوید.
  3. سعی کنید فیلم‌هایی کوتاه برای یادگیری زبان انتخاب کنید زیرا اگر علاوه براینکه قصد یادگیری زبان را دارید بخواهید از دیدن فیلم هم لذت ببرید ممکن است فیلم‌های طولانی برایتان آزاردهنده باشند.
  4. کلمات و اصطلاحاتی که برایتان جدید است را یادداشت کنید زیرا با یکبار تکرار و دیدن فیلم کلمه در ذهن ثبت نمی‌شود.
  5. سعی کنید لغات و اصطلاحاتی را که یادداشت کرده‌اید با دیدن همان فیلم مرور کنید تا مطالب جدید به حافظه بلند مدت منتقل شوند.

یادگیری زبان انگلیسی دارای جوانب مختلفی است، درواقع پاسخ سوال چرا نمی‌تونم زبان یاد بگیرم؟ که اکثر افراد آن را مطرح می‌کنند به عوامل و جنبه‌های مختلفی وابسته است. رسیدن به تسلط در زبان انگلیسی نیازمند آموزش اصولی، تمرین، مرور، رفع اشکال و به کار بردن آموخته‌ها در زندگی واقعی است. اساتید مجرب استادبانک با در نظر گرفتن همه این موارد به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا در مناسب‌ترین زمان به تسلط در زبان انگلیسی برسند.

روش کدینگ از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با اخبار، روشی برای یادگیری مکالمه رسمی

اگر به یادگیری زبان انگلیسی با کمک اخبار علاقه دارید باید چند کار را به صورت مداوم انجام داده و هیچ کدام را حذف نکنید. توجه داشته باشید شنیدن مکالماتی که در اخبارها انجام می‌شوند به افزایش سطح مهارت شما در مکالمه انگلیسی کمک می‌کنند به شرط این که از اصول این روش پیروی کنید. به همین منظور در ادامه مطلب به مراحلی که باید طی کنید اشاره می‌کنیم:

1.گوش دادن به مکالمه و صحبت‌هایی که در اخبار مطرح می‌شوند.

2.خواندن متن اخبار از وب سایت، مجله و غیره

  1. مرور متن و مقالاتی که در روزهای قبل مطالعه کرده‌اید.

4.گوش دادن به اخبار و سپس خواندن متن (متن و فایل صوتی یا تصویری یک بخش خبری را تهیه کنید)

5.متن اخباری که می‌شونید را بنویسید.

6.با فردی که مهارت مکالمه زبان انگلیسی دارد مکالمه داشته باشید.

درست است که یادگیری لغات و مکالمه انگلیسی بسیار اهمیت دارد و اکثر افراد نیز برای همین موضوع از تدریس خصوصی و روش‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، ولی باید توجه داشته باشید که یادگیری قواعد مانند گرامر حال ساده انگلیسی نیز مهم است. یادگیری زبان زمانی تکمیل خواهد شد که مکالمه و گرامر را در کنار یکدیگر یاد بیاموزید. این موضوع مصداق نحوه برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی زبان در استادبانک است. معلمان خصوصی زبان انگلیسی استادبانک هرآنچه که برای رسیدن به تسلط در این زمینه نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهند.

تکنیک‌های طلایی یادگیری زبان انگلیسی

بدون شک اکثر افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی دارند به دنبال پیدا کردن راهکارهایی ویژه هستند تا روند پیشرفت در این زمینه برایشان تسریع یابد. یادگیری سریع مکالمه و گرامر زبان انگلیسی نیازمند استفاده از چندین راهکار است و نمی‌توان گفت یک روش ویژه می‌تواند شما را به هدفی که دارید برساند. به همین علت باید از آموزش‌های بهترین اساتید زبان انگلیسی استفاده کنید تا تکنیک‌های افزایش تسلط در این زمینه را به صورت کامل به شما آموزش دهند. از جمله چنین مواردی می‌توان به تکنیک‌های زیر اشاره کرد:

1.   به آواهای زبان انگلیسی توجه کنید

یادگیری زبان انگلیسی در دوران کودکی بسیار راحت‌تر از دوران بزرگسالی است، زیرا کودکان آواها و صوت‌ها را زودتر از بزرگسالان فرا می‌گیرند. به همین دلیل زبان مادری در سال‌های اولیه زندگی کودک به سرعت آموخته می‌شود. با افزایش سن، توانایی تمایز بین آواها نیز کمتر می‌شود، بنابراین قبل اینکه کلمات و گرامرها را بیاموزید، به سراغ یادگیری آواها بروید.

2.   از تکنیک فاصله و تکرار استفاده کنید

این تکنیک یک روش قدیمی ولی در عین حال تاثیرگذار است به ویژه برای یادگیری زمان های انگلیسی در یک نگاه و لغات جدید. برای استفاده از این روش باید فواصل زمانی را برای خود مشخص کنید و کلمات و قواعد را مرور کنید. در ابتدا باید فواصل زمانی کوتاه را در نظر بگیرید و سپس آن را به چند روز و چند هفته یکبار افزایش دهید.

3.   مطالعه کم اما روزانه، روشی برای تثبیت مطالب در ذهن

اکثر افراد برای یادگیری زبان، مشکل زمان را بهانه می‌کنند، همچنین بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های روزانه، مطالعه خود را به آخر هفته موکول می‌کنیم. در صورتی که اگر مطالعه روزانه داشته باشیم سرعت و کیفیت یادگیری بهبود می‌یابد. با توجه به این نکته که پس از خوابیدن قسمتی از آموخته‌های جدید ما حذف می‌شوند، بنابراین یادگیری زبان به صورت روزانه عاملی کمک کننده به یادگیری زبان انگلیسی است.

4.   نوشتن، ابزار طلایی یادگیری زبان انگلیسی

حتما زمانی را برای Writing در نظر بگیرید، می‌توان گفت بهترین ابزار برای تقویت مکالمه و آموزش زبان انگلیسی در خانه، نوشتن است. هر متنی که مطالعه کردید را برای خود خلاصه نویسی کنید. وقتی که متن جدیدی را می‌نویسید، وسواس به خرج ندهید و بدون توجه به گرامر آن را بازنویسی کنید.

نوشتن، ابزار طلایی یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری اصولی زبان انگلیسی با کمک استادبانک

در سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی در همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند. همه اساتید زبان انگلیسی استادبانک سعی خود را برای تسریع روند آموزشی زبان‌آموزان به کار می‌گیرند ولی در عین حال کیفیت محتوا آموزشی را نیز در نظر گرفته‌اند. زبان‌آموزان می‌توانند از تدریس خصوصی استادبانک برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده و همه اشکالات آموزشی خود را در این زمینه برطرف کنند.

معلمان خصوصی استادبانک از جدیدترین روش‌های آموزشی برای انتقال مفاهیم زبان انگلیسی چه در زمینه مکالمه و چه گرامر به زبان‌آموزان استفاده می‌کنند. بنابراین همه افرادی که قصد یادگیری و رسیدن به تسلط در زبان انگلیسی دارند می‌توانند برای دریافت توضیحات بیشتر از طریق شماره تماس 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشند.

آیا برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده از تدریس خصوصی موثر است؟

بله، قطعا زبان‌آموزان نمی‌توانند از همه نکات آموزشی و یا تکنیک‌های یادگیری زبان مطلع شوند، بنابراین به شرکت در کلاس‌های خصوصی نیاز دارند.

آیا روش کدینگ برای یادگیری لغات زبان انگلیسی مفید است؟

بله، در حال حاضر روش کدینگ یکی از شیوه‌های آموزشی اساتید حرفه‌ای کشور است.

چگونه می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری در زمینه مکالمه زبان انگلیسی به تسلط رسید؟

برای کوتاه شدن زمان یادگیری و رسیدن به تسلط باید مجموعه‌ای از عوامل همچون آموزش، تمرین، به چالش کشیدن اطلاعات و غیره را به کار بگیرید.