مشاوره تحصیلی کنکورمنابع کنکور تجربیمنابع کنکور ریاضی

بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی و ریاضی + معرفی برترین منابع فیزیک کنکور

استادبانک نویسنده
1512 0
15 شهریور 1401
بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی و ریاضی + معرفی منابع فیزیک کنکور برتر

درس فیزیک به عنوان یکی از کلیدی‌ترین دروس آزمون کنکور ریاضی فیزیک و تجربی، نیازمند حداکثر توان و تمرکز دانش‌آموز و بهره‌مندی از همه ابزارهای لازم جهت موفقیت در آن است. در مشاوره تحصیلی، مشاوران همواره تاکید می‌کنند که چون دانش‌آموز زمان محدود و دروس بسیار زیادی برای آزمون کنکور پیش روی خود دارد، باید منابع تحصیلی خود را مدیریت کند و درباره درس فیزیک هم بهترین کتاب فیزیک کنکور را برای تمرین و یادگیری انتخاب کند. از آن جا که کتاب‌های کمک آموزشی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند، شاید این انتخاب کتاب فیزیک کنکور مناسب تبدیل به یک چالش شود.

در کنار کتاب‌های آموزشی، استفاده از کمک‌های مشاور تحصیلی و معلم خصوصی هردو می‌توانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت درس‌خواندن دانش‌آموز شوند و در استادبانک شما می‌توانید بهترین مشاوران تحصیلی کنکور برای رشته فیزیک و همچنین بهترین معلمان خصوصی فیزیک را انتخاب کنید و به صورت آنلاین یا حضوری از آن‌ها کمک بگیرید. در این مقاله از مجله استادبانک به معرفی بهترین منابع فیزیک کنکور و البته راه‌های تشخیص یک کتاب فیزیک کنکور خوب و مناسب می‌پردازیم.مشاوره کنکور استادبانک

بهترین کتاب فیزیک کنکور را با کمک مشاورین تحصیلی استادبانک بشناسید

با بررسی منابع کنکور ریاضی و البته کنکور تجربی، مشاهده می‌کنیم که با وجود تنوع بالای مفاهیم درس فیزیک، بعضی از آن‌ها بیشتر از بقیه و برخی هم کمتر به عنوان منبع سوال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بدین معناست که با تمرین زیاد و مراجعه به نمونه سوالات سال‌های گذشته کنکور می‌توان تا حد قابل توجهی بر سوالات فیزیک کنکور مسلط شد. در این میان منابع مطالعه فیزیک کنکور، می‌توانند نقش بسزایی در هدایت دانش‌آموز به سمت سوالات مهم‌تر و کلیدی‌تر داشته باشد و چون مسئله زمان مطالعه روزانه داوطلب کنکور باید همواره مورد توجه قرار گیرد، مهم است که از بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور استفاده شود.

اما تشخیص کتاب مناسب فیزیک کنکور با وجود تنوع بالا و سطح تحصیلی هر دانش‌آموز متفاوت است و به همین خاطر بهره‌مندی از مشاور تحصیلی می‌تواند در شناخت بهترین منابع فیزیک کنکور متناسب با سطح تحصیلی داوطلب موثر باشد. سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک با در اختیارداشتن مجموعه‌ای از بهترین مشاوران تحصیلی کنکور به دانش‌آموز کمک می‌کند تا به صورت آنلاین یا حضوری از راهنمایی‌های مشاور تحصیلی استفاده کند.

اهمیت منابع فیزیک کنکور در برنامه‎ریزی و روش مطالعه فیزیک

یکی از سوالاتی که داوطلبان کنکور با آن مواجه هستند، این است که چگونه فیزیک کنکور بخوانیم و یا حتی مهم‌تر از آن، مطالعه درس‌ها برای کنکور را چگونه شروع کنیم؟ پاسخ به این سوال کاملا بستگی به برنامه‌ریزی تحصیلی شما برای کنکور دارد. هرچقدر زودتر شروع کنید، زمان بیشتری برای مطالعه و دوره درس‌ها خواهید داشت و این حتی می‌تواند در انتخاب کتاب‌های کنکور نیز موثر باشد.

چون بعضی کتاب‌ها مطالب را به صورت فشرده‌تر بیان کرده‌اند که مناسب ماه‌های نزدیک به کنکور است، برخی دیگر نیز با جزییات مفصل‌تر و تمرینات بیشتر به بیان مباحث پرداخته‌اند که مناسب دانش‌آموزانیست که زودتر شروع به خواندن دروس خود کرده‌اند. بنابراین پیش از خرید کتاب فیزیک کنکور، ابتدا یک برنامه تحصیلی کامل و با جزییات داشته باشید.

بهترین کتاب های فیزیک کنکور؛ برترین منابع فیزیک کنکور بازار نشر کشور

پس از برنامه ریزی درسی کنکور، حالا می‌توانید متناسب با شرایط زمانی و سطح دانش خود درباره درس فیزیک، کتاب‌های مناسب خریداری کنید. تنوع این کتاب‌های درسی بسیار بالاست و انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور کار آسانی نیست. اما با این حال، می‌توان از چهار کتاب به عنوان بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور یاد کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

کتاب گاج نقره‌ای فیزیک از بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور

1.کتاب گاج نقره‌ای فیزیک از بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور

گاج نقره ای فیزیک اگر بهترین کتاب فیزیک کنکور نباشد، قطعا یکی از بهترین کتاب‌ها برای فیزیک کنکور محسوب می‌شود و این تنها محدود به کتاب فیزیک گاج نقره‌ای نمی‌شود. بلکه در بیشتر دروس عمومی و تخصصی رشته ریاضی می‌توان از کتاب‌های گاج نقره‌ای بهره‌مند شد. البته سطح کتاب گاج نقره ای فیزیک بیشتر برای دانش‌آموزانی است که سطح متوسط رو به بالایی دارند و می‌توانند از پس تمرینات سخت کتاب برآیند.

از ویژگی‌های کتاب گاج نقره‌ای فیزیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه متنوع ترین پرسش‌های چهارگزینه‌ای

تمام سوالات طراحی شده در این کتاب برگرفته از  مجموعه سوالات کنکورهای سراسری است که در سال‌های اخیر برگزار شده‌اند و همچنین شامل پرسش‌های برگزیده آزمون‌های گاج و آزمایشی سنجش نیز می‌شود.

به کارگیری تمام مطالب کتاب

همه مطالب کتاب از جمله مثال‌ها، شکل‌ها، خودآزمایی‌ها و غیره در طراحی سوالات به کار رفته است. حتی این کتاب می‌تواند منبع خوبی برای طراحی سوالات معلمان نیز باشد.

در نظر گرفتن پرسش های چهارگزینه ای برای دانش آموزان قوی

بیش از ششصد پرسش برای دانش آموزان قوی در پایان هرفصل ارائه شده است که سطح علمی آن‌ها را به خوبی محک می‌زند.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی و ریاضی کتاب کتاب فیزیک نشرالگو

2.کتاب فیزیک نشرالگو برای مطالعه فیزیک کنکور

کتاب فیزیک نشر الگو نیز یکی از بهترین کتاب های فیزیک کنکور است که همانند کتاب فیزیک گاج شامل دو بخش آموزش و بخش سوالات می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی های کتاب فیزیک نشر الگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درسنامه برای هر فصل

این کتاب در اول هر فصل شامل درسنامه و خلاصه‌بندی است که در بخش خلاصه‌نویسی، مثال و تست‌هایی برای یادآوری مطالب قبلی آورده شده‌اند و می‌تواند منبع خوبی برای مرور فصل‌هایی که تاکنون خوانده‌اید، باشد.

دو بخشی‌بودن سوالات

در بخش اول هر فصل سوالاتی برای تسلط کامل دانش آموز در دروس پایه و در بخش دوم سوالاتی برای مرور مطالب طراحی شده است که می‌تواند گزینه خوبی برای یادآوری مطالب یادگرفته شده باشد.

ارائه آزمون کلی در انتهای هر فصل

در پایان هر فصل یک آزمون کلی قرار داده شده که می‌توانید با حل آن، یک سنجش خوب از توانایی و میزان یادگیری‌تان داشته باشید.

کتاب فیزیک خیلی سبز از برترین منابع فیزیک کنکور

3.کتاب فیزیک خیلی سبز از برترین منابع فیزیک کنکور

کتاب فیزیک کنکور خیلی سبز را از یک جهت می‌توان بهترین کتاب فیزیک کنکور برای کنکور ریاضی دانست و آن حجم بالای مطالب و سوالات آن است که باعث می‌شود یک منبع جامع و کامل باشد. این کتاب مناسب دانش‌آموزانی است که از حداقل یک سال پیش از آزمون کنکور قصد خواندن آن را دارند.

کتاب فیزیک کنکور خیلی سبز اگرچه حجم بسیار بالایی دارد که خواندن آن زمان زیادی می‌برد، اما برای دانش‌آموزانی که قصد فیزیک خواندن از پایه دارند، می‌توان گفت بهترین کتاب فیزیک کنکور است.

کتاب فیزیک خوشخوان؛ منبعی سخت و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان المپیادی

4.کتاب فیزیک خوشخوان؛ منبعی سخت و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان المپیادی

متن و سوالات کتاب فیزیک خوشخوان سخت و تمرینات آن در سطح دشواری است. بنابراین برای دانش آموزانی که کتاب فیزیک گاج نقره‌ای را خوانده‌اند و می‌خواهند خیلی حرفه‌ای‌تر این درس را مسلط شوند، کتاب فیزیک خوشخوان چالش جدیدی برایشان محسوب می‌شود تا با سوالات عمیق‌تر، مفهومی‌تر و البته سخت‌تر، سطح علمی خود را محک بزنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های فیزیک خوشخوان می‌توان به مطالب تشریحی کتاب در سطح دشوار، مناسب برای المپیادهای علمی، تنوع سوالات و ارائه تمرین‌های مختلف همراه با پاسخ‌های تشریحی و کلیدی برای دانش‌آموزان ممتاز و ارائه نمونه سوالاتی از المپیادهای علمی اشاره کرد. در هر صورت این کتاب یکی از منابع فیزیک کنکور خاص و ویژه است که نمی‌توان به هر دانش‌آموزی با سطحی علمی پایین یا متوسط پیشنهاد کرد. به همین دلیل، بهتر است قبل از انتخاب کتاب فیزیک کنکور خوشخوان با معلم خصوصی یا مشاوره تحصیلی مشورت کنید.

خرید بهترین کتاب فیزیک کنکور با کمک معلم خصوصی فیزیک کنکور

برای خرید بهترین کتاب فیزیک کنکور به چه نکاتی توجه کنیم؟

اول از همه این که باید کتابی را انتخاب کنید که متناسب با سطح و توانایی یادگیری شما باشد. چون اگر پایه ضعیفی داشته باشید و کتابی انتخاب کنید که در سطح بالایی فیزیک را توضیح داده باشد یا مسائل خیلی سختی داشته باشد، خیلی زود اعتماد به نفستان را از دست می‌دهید و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه‌دادن نخواهید داشت.

نکته دوم و مهم برای خرید بهترین کتاب فیزیک کنکور توجه ویژه به محتوای کتاب است. قبل از خرید کتاب، ابتدا چند خط از یک فصل کتاب را بخوانید و بررسی کنید که تالیف کتاب چگونه است؟ آیا نویسنده با بیانی ساده و روان مباحث فیزیک را توضیح داده است یا خیر؟ آیا برای هر مفهوم، مثال‌های مناسبی طرح کرده است؟ تمام مطالب کتاب را پوشش داده است؟ از تصاویر، طبقه بندی فرمول‌ها و مثال‌های فراوان برای فهم بهتر مطالب استفاده کرده است؟ این سوالات ساده، اما مهم در نهایت می‌تواند منجر به انتخابی مناسب از میان انبوه کتاب‌های فیزیک کنکور شود.

در بیشتر کتاب‌های فیزیک کنکور، سوالات شامل سه سطح ساده، متوسط و سخت هستند. بهتر است در درس فیزیک در هر سطحی که هستید، بعد از مطالعه درسنامه به سراغ حل سوالات آسان بروید. ابتدا چند سوال از این بخش برای ایجاد تمرکز و بالا رفتن اعتماد به نفستان حل کنید و بعد به سراغ سوالات دشوارتر بروید. به همین دلیل خیلی مهم است که کتابی انتخاب می‌کنید، شامل سه سطح سوالات ساده، متوسط و دشوار باشد.

در پایان هر فصل دقت کنید که کتاب پاسخنامه دقیق و کاملا تشریحی داشته باشد. حتی پاسخ یکی از سوالات ساده را مشاهده کنید تا مطمئن شوید کامل و واضح توضیح داده است یا نه. این نکته بسیار مهم است، به خصوص در بخش آزمون‌های آزمایشی که پاسخنامه تشریحی آن می‌تواند منبع خوبی برای مرور مطالب خوانده شده باشد. همچنین اگر از معلم خصوصی فیزیک کنکور استفاده می‌کنید، او نیز می‌تواند با مشخص‌کردن مهم‌ترین سوالات از هر سطح، روند پیشرفت تحصیلی شما را سریع‌تر کند. معلم خصوصی فیزیک حتی در انتخاب کتاب مناسب، نحوه‌ی مطالعه، توضیح مباحث سخت و آموزش انواع تکینک‌های تست‌زنی می‌تواند همراه و کمک بزرگی برای شما باشد.

معلم خصوصی فیزیک کنکور

استادبانک، مرجع انتخاب معلم خصوصی فیزیک همراه با منابع آموزشی متنوع

با در نظرگرفتن همه مواردی که درباره یافتن بهترین کتاب فیزیک کنکور اشاره شد، اما نباید فراموش کرد که تنها استفاده از کتاب‌های آموزشی کافی نیست و دانش‌آموزان باید حتما از راهنمایی‌های یک معلم فیزیک مناسب نیز بهره‌مند شوند. استادبانک به عنوان مرجع انتخاب معلم خصوصی برای درس فیزیک کمک می‌کند تا در صورت نیاز به استفاده از یک استاد فیزیک برای رفع اشکال یا ارتقای سطح تحصیلی، به سادگی از میان بهترین اساتید فیزیک و متناسب با شرایط خود به صورت آنلاین یا حضوری گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا با آمادگی بیشتر و به کمک تدریس خصوصی استادبانک، برای آزمون کنکور آماده شوید.

البته سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک در کنار برترین اساتید فیزیک، خدمات متنوع دیگری نظیر: مشاورین تحصیلی کنکور، مجموعه مقالات آموزشی، روش مطالعه و برنامه‌ریزی درسی، بسته‌های معلم خصوصی، بانک نمونه سوالات کنکور و اپلیکیشن استادبانک را در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار داده است.  شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره متناسب با شرایط خود از طریق شماره تماس 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشید.

 

آیا می‌توان بهترین کتاب فیزیک کنکور را مشخص کرد؟

نمی‌توان تنها از یک کتاب به عنوان بهترین کتاب فیزیک کنکور نام برد. چرا که هرکدام از کتاب‌های فیزیک کنکور ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و شما باید با توجه به سطح تحصیلی و زمان باقیمانده خود نسبت به امتحان کنکور از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

از چه زمانی باید شروع به خواندن فیزیک کنکور کرد؟

پاسخ به این سوال نیز کاملا بستگی به سطح و توان تحصیلی دانش‌آموز دارد. اما باید در نظر گرفت که حجم دروس لازم برای مطالعه بسیار زیاد است. بنابراین باید حداقل در سال دوازدهم متوسطه شروع به خواندن برای کنکور کرد.

مهم‎ترین نکته برای یک کتاب فیزیک کنکور خوب چیست؟

تنوع بالای سوالات، پرهیز از طرح سوالات خارج از کتاب، حجم مناسب و توضیحات در بخش پاسخ سوالات از مهم‌ترین نکات یک کتاب فیزیک کنکور خوب است.