برنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکروش مطالعه کنکور انسانیروش مطالعه کنکور تجربیروش مطالعه کنکور ریاضیروش مطالعه کنکور زبان انگلیسی 1402روش مطالعه کنکور هنر 1402مشاوره تحصیلی کنکور

با برنامه ریزی، دینی کنکور رو ۶ هفته‌ای تموم کن! | تصویر جدول برنامه ریزی

1709 0
19 اردیبهشت 1401
با برنامه ریزی، دینی کنکور رو ۶ هفته‌ای تموم کن!

چگونه دینی را برای کنکور بخوانیم؟

سوالی ساده اما پر از چالش! تنبلی، نداشتن برنامه، خوب درس نخواندن یا هر دلیلی دیگری که تا الان داشته‌اید برای نخواندن دینی کنکور، نگران نباشید! این‌بار، “هیچ‌وقت دیر نیست” را باور کنید! برای موفقیت در درس دینی و زندگی کنکور، تا دو ماه مانده به روز آزمون، هنوز زمان دارید. بسیاری از داوطلبین کنکور، ممکن است به دلیل فشردگی دروس، برخی از درس‌ها را مطالعه نکنند یا جست‌وگریخته سراغ آن درس بروند.

دین و زندگی کنکور به عنوان یکی از دورس عمومی، ممکن است قربانی برنامه‌ریزی آشفته‌ی داوطلب شود و حتی تا دو ماهه آخر منتهی به آزمون هم به آن اهمیت ندهد. اما دینی، درسی با ضریب سه و تاثیر بالا در نتیجه‌ی کنکورسراسری است و ارزش این را دارد که داوطلب با تمرکز و ذهنی آماده به سراغش برود.

در این مقاله‌ی مجله استادبانک، یک روش برنامه ریزی درسی عالی و موثر را برای شما آماده کرده است تا با اجرای درست آن بتوانید فقط در 6 هفته، روی دینی و زندگی کنکور (پایه دهم تا دوازدهم) مسلط شوید.

تاثیر برنامه‌ریزی درسی در فرآیند یادگیری 45 روزه‌ی دین و زندگی کنکور

انجام ندادن هرکاری، محصول عدم برنامه‌ریزی درست و دقیق، یا اجرای نامناسب آن برنامه است. بنابراین، اگر تا دو ماه مانده به کنکور، هنوز دین و زندگی را نخوانده‌اید یا فقط روی برخی از دروس دینی دهم تا دوازدهم تسلط دارید به این معنی است که یا برنامه نداشته‌اید یا به آن عمل نکرده‌اید.

اما، دینی از دروسی است که می‌توان آن را در یک دوره‌ی فشرده‌ی 6 هفته‌ای از ابتدا تا انتها مطالعه کرد. شرط اصلی موفقیت این شیوه‌ی برنامه‌ریزی، پابندی به قواعد، چهارچوب و زمان‌بندی‌ها جدول برنامه‌ریزی است. بنابراین، باید با گام‌هایی محکم و بدون تردید به سراغ این برنامه‌ی فشرده و دقیق بروید.

مسئله‌ی مهم دیگر نیز، استفاده از منابع کمک آموزشی است. بعداز کتاب درسی که به عنوان مرجع اصلی طراحان سوال در نظر گرفته می‌شود، باید از معلم خصوصی کنکور، کتاب‌های کمک آموزشی و تست‌های متنوع کمک بگیرید.

شرکت در کلاس معلم خصوصی کنکور استادبانک

سریع‌ترین راه یادگیری دین و زندگی کنکور؛ بهترین روش اجرای برنامه 45 روزه دینی

درس خواندن به تنهایی، کار ساده‌ای نیست و چالش‌های مختلفی پیش‌روی دانش‌آموز وجود دارد. گاهی تنبلی به سراغش می‌آید، گاهی بی‌انگیزه می‌شود و در بسیاری از مواقع، نمی‌تواند خوب مطلب را درک کند و با صرف زمان زیاد، انرژی خود را از دست می‌دهد و دچار آشفتگی ذهنی می‌شود.

نتیجه‌ی این شکل درس خواندن، بهم‌ریختگی جدول برنامه‌ریزی، عقب‌ماندن و از دست دادن زمان است. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود تا دانش‌آموز از منابع کمک آموزشی برای راحت‌تر کردن مسیر یادگیری خود استفاده کند. کتاب‌های تشریحی و در مرحله‌ی بعد، کتاب‌های تستی فرآیند مطالعه و درک مطالب درسی را برای داوطلب ساده‌تر می‌کنند. این شرایط، برای دینی کنکور هم صادق است و شما نیاز به همه‌ی این موارد کمکی دارید.

اما بهترین، بهینه‌ترین و مطمئن‌ترین روش یادگیری و اجرای برنامه ریزی 6 هفته‌ای دین و زندگی، کمک گرفتن از معلم خصوصی دینی کنکور است. معلم در همه‌ی ابعاد کنار شما است تا بی‌انگیزه نشوید، چهارچوب برنامه را رعایت کنید، مفاهیم آیات، تعارف و سوالات دینی دهم تا دوازدهم را خوب درک کنید و در نهایت فرآیند مرور و تست‌زنی را درست انجام دهید. تیم استادبانک، بهترین اساتید تدریس خصوصی دین و زندگی کنکور را با مناسب‌ترین قیمت در دسترس شما قرار داده است.

لینک دسترسی معلم خصوصی دینی کنکور استادبانک

در ادامه با گام‌های مهم و اساسی برنامه ریزی فشرده دینی و زندگی کنکور آشنا می‌شوید که رعایت آن‌ها برای موفقیت در این دوره 45 روزه الزامی و حیاتی است.

1.نقشه راه مطالعه دین و زندگی کنکور

یادگیری هر درس، مانند طی کردن یک مسیر است. برای اینکه به سلامت به انتهای مسیر برسید، باید خوب آن را بشناسید. در این بخش، همه‌ی جزئیات سه کتاب درسی دینی دهم، یازدهم و دوازدهم را باید شناسایی کنید و بدانید که به طور دقیق با چه تعداد درس و چه حجمی از مطالب درسی روبه‌رو هستید.

برای راحت‌تر کردن برنامه ریزی درسی شما، استادبانک اطلاعات لازم این سه کتاب درسی را برای شما تهیه کرده است. سپس، براساس تعداد روزهای معین‌شده برای مطالعه دین و زندگی کنکور، تقسیم‌بندی‌های لازم نیز صورت گرفته است تا یک برآیند کامل از مسیر مطالعاتی دینی در اختیار داشته باشید.

نقشه راه مطالعه دین و زندگی کنکور در 6 هفته

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید برخلاف تصور اولیه، فشار مطالعاتی شما در این برنامه چندان زیاد نیست و برای هر هفته فقط 4 درس دین و زندگی در نظر گرفته شده است. نکته مثبت دیگر برنامه ریزی دینی و زندگی کنکور استادبانک، توجه به مرور دروس و تست‌زنی است.

برای اجرا بهتر این برنامه، حتما مقاله‌ی روش مطالعه دینی کنکور استادبانک را بخوانید تا موثرترین تکنیک‌های مطالعه را یادبگیرید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا از زمان خود بهینه‌تر بهره ببرید.

2.مهم‌ترین دروس دینی و زندگی دهم تا دوازدهم را شناسایی کنید

هرچند، مطالعه و تمام کردن دین و زندگی کنکور در 6 هفته امکان پذیر است، اما شما باید تا حد ممکن ارزش زمان را بدانید. شناسایی مهم‌ترین دروس دینی دهم، یازهم و دوزادهم به شما کمک می‌کند تا تمرکز، انرژی و زمان خود را بهتر صرف کنید و روی قسمت‌های مهم‌تر کتاب توجه‌ی بیشتری نمایید.

در جدول زیر، مهم‌ترین دروس دین و زندگی کنکور برای شما به تفکیک پایه‌ی تحصیلی مشخص شده است. این درس‌ها، طی سال‌های اخیر، منبع محبوب‌تری برای طراحان سوال بوده‌اند و از طرفی دیگر، برخی از دروس، کمی دشوارتر هستند و شما باشد دقت‌ و تمرکز بیشتری برای یادگیری آن‌ها صرف کنید.

مهم‌ترین دروس دینی و زندگی دهم تا دوازدهم

3.تقسیم‌بندی نحوه مطالعه دینی و زندگی کنکور در روزهای هفته

جزئیات همیشه تاثیر بالایی روی موفقیت دانش‌آموز دارند. در هنگام برنامه‌ریزی هم باید روی کوچکترین جزئیات جدول برنامه‌ریزی درسی، انرژی صرف کرد و بهترین چیدمان را داشت. در این بخش، بهترین نحوه‌ی خواندن دروس دین و زندگی کنکور در 45 روز را برای شما مشخص کردیم.

جدول زیر به شما نشان می‌دهد در هریک از روزهای هفته، چه وظیفه‌ای در قبال مطالعه دینی کنکور دارید. این چیدمان، دو ویژگی عالی دارد. ابتدا الگوی مطالعاتی دین و زندگی را برای کل 6 هفته شما مشخص می‌کند.

در مرحله بعد، نظم عالی و فکر شده‌ای برای شیوه مطالعه تعیین کرده است تا ابتدا هر درس را بخوانید، سپس تست بزنید و نکته‌ بردارید و رفع اشکال کنید و در گام آخر درس‌های هر هفته را مرور کنید. بنابراین شما با اجرا این الگو از بهترین روش مطالعه کنکوری نیز استفاده می‌کنید تا درس‌ها با بهترین شرایط در ذهن شما جاگیر شوند.

نحوه مطالعه دینی و زندگی کنکور در روزهای هفته

جدول برنامه ریزی 6 هفته‌ای دین و زندگی کنکور استادبانک در یک نگاه!

این جدول، همه‌ی مراحل برنامه‌ریزی 6 هفته‌ای مطالعه دین و زندگی کنکور را به صورت یکپارچه نمایش می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم، تصویر این جدول را در گوشی موبایل یا سیستم خود دخیره (سیو) کنید تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی داشته باشید.

جدول برنامه‌ریزی استادبانک برای مطالعه دینی کنکور در 6 هفته

چند نکته برای مطالعه ساده‌تر دین و زندگی در 45 روز!

درس خواندن با برنامه‌ریزی از نظر روانی نیز روی دانش‌آموز اثر می‌گذارد و آرامش و اعتمادبه‌نفس را به او برمی‌گرداند. اما، برای اینکه دوره مطالعاتی راحت‌تری داشته باشید، فقط منابع آموزشی و معلم خصوصی کافی نیست. گاهی فراموشی یک نکته ساده، شرایط سختی را برای داوطلب ایجاد می‌کند. در ادامه چند نکته مفید برای مطالعه‌ی دینی در 6 هفته را به شما می‌گوییم:

1.کتاب درسی، منبع اصلی

منابع کمک درسی، بسیار مفید هستند و بدون شک شما برای موفقیت در کنکور به کتاب‌های کمک درسی و جزوات نیاز دارید. اما، قبل از خواندن دقیق، باحوصله و خط‌به‌خط کتاب درسی، سراغ هیچ منبعی نروید. آیات و درسنامه‌ها را خوب بخوانید، سرتیترها و زیرتیترها را به خاطر بسپارید و با عجله از آن‌ها عبور نکنید.

2.مرور؛ بخش حیاتی مطالعه

در جدول زمان‌بندی که برای شما آماده شده است، قسمت ویژه‌ای برای مرور درس‌ها و نکات به ازای هر هفته در نظر گرفته شده است. بنابراین، برنامه‌ریزی استادبانک، روی اهمیت مرحله مرور، تاکید کافی را کرده است. اما، همچنان برخی از داوطلبین به دلیل کمبود زمان و نزدیک بودن روز آزمون از بخش مرور به سادگی عبور می‌کنند تا بخش‌های بیشتری از کتاب را بخوانند.

این جدول برنامه ریزی، زمان کافی برای همه‌ی دروس دینی کنکور را در نظر گرفته است. اما اگر شما بنابه‌ هر دلیلی، نتواستید برخی از درس‌ها را بخوانید، بهتر است به طور کامل از خواندن آن‌ها صرف نظر کنید تا به مرور دروس خوانده‌شده، برسید.

3.بودجه‌بندی دین و زندگی کنکور

راجع به اهمیت برخی از درس‌ها دین و زندگی کنکور صحبت کردیم و حتی در جدول، مهم‌ترین درس‌های هر پایه را مشخص کردیم. اما به عنوان داوطلب کنکور، نیم نگاهی به بودجه‌بندی هر درس داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند بهتر اهمیت هر درس را درک کنید و با سلیقه‌ی طراحان سوال نیز به مرور بیشتر آشنا می‌شوید.

4.تمرکز، تمرکز و تمرکز

تمرکز داشتن، اولین معیار لازم برای درست انجام دادن هر کاری است. وقتی سراغ مطالعه دین و زندگی کنکور می‌روید، باید ذهنی آرام داشته باشید. عوامل حواس‌پرتی مانند: گوشی موبایل، سروصدا اضافی یا صدای تلویزیون را از محیط مطالعه خود حذف کنید. فراموش نکنید، زمان شما محدود است و در حال اجرای برنامه‌ی مطالعاتی 6 هفته‌ای دین و زندگی هستید!

5.منابع معتبر و مطمئن

چندین بار در این مقاله اشاره شد که منابع کمک آموزشی تا چه میزان می‌توانند روی عملکرد داوطلب و فرآیند درس خواندش، اثر بگذارند. بدیهی است که باید از معتبرترین و بهترین منابع کمک آموزشی استفاده کنید. سال کنکور، زمان آزمون خطا نیست و دو ماه پایانی دیگر به هیچ عنوان جای چنین ریسک وجود ندارد. منابع کنکور استادبانک، هر آنچه یک کنکوری نیاز دارد را با بهترین کیفیت در اختیارش قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده درس بخواند.

برنامه ریزی 6 هفته‌ای و خدمات آموزشی متنوع استادبانک، بهترین راه یادگیری دین و زندگی کنکور

در این مقاله، یک جدول برنامه‌ریزی فشرده و 45 روزه را به شما معرفی کردیم تا در صورتی که از مسیر یادگیری دین و زندگی کنکور، عقب هستید از آن استفاده کنید و روز آزمون با تسلط کافی، تست‌ها را بزنید.

جدول برنامه ریزی 45 روزه مطالعه دین و زندگی، فقط یکی از خدمات آموزشی تیم استادبانک برای داوطلبین کنکور است. کمک گرفتن از برترین اساتید تدریس خصوصی کنکور، گام‌به‌گام کتب درسی، فایل نمونه سوالات امتحانی و کنکوری، مقالات آموزشی و مشاوره‌ تحصیلی و اپلیکیشن آموزشی استادبانک، امکانات مختلفی هستند که شما می‌توانید برای موفقیت در آزمون کنکور سراسر از آن‌ها بهره ببرید.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی دین و زندگی یا هر درس دیگری مشکل دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به شما کاربران عزیز است.

آیا در 6 هفته کل دروس دین و زندگی کنکور تمام می‌شود؟

بله، طبق جدول برنامه ریزی استادبانک همه‌ی درس‌های سه کتاب دینی دهم، یازدهم و دوازدهم به طور کامل مطالعه می‌شوند. همین‌طور برای مرور و تست‌زنی نیز، زمان کافی در نظر گفته شده است.

برای اجرای بهتر برنامه 6 هفته‌ای دینی کنکور به چه منابع کمک آموزشی نیاز است؟

استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و شرکت در جلسات تدریس خصوصی معلمان دینی، شرایط درس خواندن و یادگیری را برای هر دانش‌آموزی راحت‌تر می‌کنند. شما علاوه برای کمک گرفتن از معلم خصوصی دینی کنکور استادبانک، می‌توانید از فایل گام‌به‌گام و نمونه سوالات کنکور استادبانک به طور رایگان استفاده کنید.

آیا اجرای این برنامه‌ی فشرده به مطالعه‌ی دروس دیگر کنکور دانش‌آموز، لطمه وارد نمی‌کند؟

به این نکته در زمان چیدمان این جدول برنامه ریزی دقت شده است. برنامه ریزی 45 روزه مطالعه دینی کنکور استادبانک، هیچ اختلالی در روند مطالعه دروس دیگر داوطلب وارد نمی‌کند و در هر روز کمتر از 3 ساعت از محصل زمان می‌گیرد.