انتخاب رشته کنکور تجربی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰

استادبانک نویسنده
1269 0
31 شهریور 1399
لینک دانلود انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ در استادبانک

آیا دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ را باید خواند؟ اولین قدم در انتخاب رشته اصولی، مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور می‌باشد.

این نکته را در نظر بگیرید که نسخه جدید و اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ را نیز سازمان سنجش بزودی منتشر خواهد کرد که شما می‌توانید با مطالعه دقیق آن یک انتخاب رشته کنکور اصولی انجام دهید.

البته لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش هنوز منتشر نشده است که بعد از انتشار بزودی در همین مقاله بارگذاری خواهد شد.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۹۹ و ۱۴۰۰

دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ شامل یک سری قوانین و شرایط سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ به همراه کدمحل رشته ها، شرایط دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، موسسات خصوصی و پیام نور‌ها و غیره است.

به دلیل اینکه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ به همراه سایر جزئیاتش در سایت سازمان سنجش منتشر نشده است، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۹۹ را در ذیل قرار داده ایم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 99

بزودی لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ را نیز در همین بخش بارگذاری خواهیم کرد تا بتوانید براحتی آن را دانلود کنید.

نکات کلیدی دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی

نکته اول در زمان مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی این است که تعداد صفحات دفترچه انتخاب رشته کنکور زیاد است و شما برای اینکه مطالعه آن از حوصله‌تان خارج نشود لازم است که بدانید کدام بخش‌ها را باید بخوانید و کدام از صفحات را گذری عبور کنید.

بخش تعهدها، سهمیه بندی ها و همینطور لیست کد رشته هایی که باید از بین آنها انتخاب رشته کنید از صفحات مهمی است که باید به دقت مطالعه شود.

نکته این است که اگر هنوز در رشته‌ای که میخواهید انتخاب کنید صددرصد مطمئن نیستید اوایل دفترچه همه‌ی رشته‌هایی که با توجه به زیرگروه‌‌تان می‌توانید آن‌ها را بخوانید آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند که در مرحله اول بدانید که چه رشته‌هایی را می‌خواهید انتخاب کنید.

نکته بعدی توجه به لیست کد رشته ها است. زمانی‌که به سراغ لیست کدرشته‌ها که به تفکیک دانشگاه مشخص شده‌اند می‌روید، دقت کنید که در کدام دانشگاه‌ها می‌توانید رشته موردنظر خودتان را بخوانید. دقت کنید که چند لیست دانشگاه‌ها و رشته‌ها برای شما در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ آورده شده است.

نکته آخر این است که اگر قصدتان ورود به دانشگاه‌های روزانه است معمولاً اولین لیست دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی مخصوص این رشته ها است. بعد از آن دانشگاه‌های پیام نور است و سپس دانشگاه فرهنگیان و اگر رشته‌هایی تعهدی هم باشد لیست آن‌ها در ادامه می آید.

رشته‌های پردیس خودگردان، تعهدی و شبانه در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی

در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش، در برخی موارد رشته‌های روزانه مثل برخی پزشکی‌ها دارای تعهد هستند اما در همان لیست رشته‌های روزانه می‌آیند که باید به آنها هم دقت کنید. رشته های پردیس و شبانه هم در همان لیست روزانه ها قرار دارند.

رشته‌های شبانه در اکثر دانشگاه‌ها خیلی تفاوتی با رشته‌های روزانه ندارند جز اینکه باید هر ترم دانشجویان شهریه‌ای بپردازند. این شهریه هم باتوجه به دانشگاه و شهر متفاوت است.

رشته‌های پردیس خودگردان هم شرایطی مشابه رشته‌های شبانه دارند. یعنی شهریه داشته و ممکن است که کلاس‌هایشان از بچه‌های روزانه جدا باشد.

اما مزیت این دوره‌ها این است که مدرک دانشجوها بعد از فارغ التحصیلی آزاد است و تعهدی به دانشگاه ندارند. (این تعهد جدای از بحث رشته‌های تعهدی بوده و تعهدی است که همه‌ی دانشجوهایی که در دانشگاه‌های دولتی درس می‌خوانند باید به دانشگاه بدهند)

البته لازم است بدانید که معمولاً دوره‌های پردیس و شبانه خدمات دانشجویی کمتری از دانشگاه دریافت می‌کنند. (خدماتی مثل خوابگاه، سرویس و تغذیه) پس اگر انتخاب‌تان شامل این دوره‌ها می‌شود به این موضوع هم باید توجه کنید.

دوره‌های تعهدی برای هر رشته شرایط خاص خود را دارد که باید حتماً این قسمت را از دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی بطور دقیق بخوانید.

برای مثال یکی از بندهای تعهد برای رشته‌های تعهدی پزشکی خدمت در یک منطقه محروم به مدت سه برابر دوران تحصیل است. (یعنی باید توجه داشته باشید که با انتخاب این رشته‌ها مجبور هستید چیزی حدود بیست و یک سال در یک شهر در مناطق محروم مشغول باشید)

دانلود راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی در استادبانک

شما هرچقدر هم که سال‌ها و روزهای قبل از کنکور تلاش کرده‌ باشید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید، اگر در زمان انتخاب رشته کنکور بی‌دقتی کنید و نتوانید بخوبی یک انتخاب رشته اصولی انجام دهید هزینه و زمانی هم که در روزهای قبل از کنکور خرج کرده‌اید را هدر داده‌اید.

طبق نظر مشاورین استادبانک در ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را بخوبی مطالعه کنید و سپس با اطلاعاتی که از مطالعه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ کسب ‌می‌کنید بخوبی انتخاب‌ رشته خود را انجام دهید.

اگر هم به هر دلیلی در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی دچار شک و تردید شدید یا نیاز به راهنمایی یا مشاوره دارید یا حتی ‌می‌خواهید از سایر خدمات این مجموعه مثل معلم خصوصی استادبانک استفاده کنید کافی‌ است که با شماره تماس ۹۱۰۰۵۳۴۳-۰۲۱ بگیرید تا کارشناسان و مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.