برنامه ریزی درسی استادبانک

برای تابستان چه کلاسی برویم؟ | انواع کلاس‌ های تابستانی برای نوجوانان

37265 0
27 فروردین 1403
برای تابستان چه کلاسی برویم؟ | انواع کلاس‌های تابستانی برای نوجوان

جذاب‌ترین فصل برای بچه‌های محصل، تابستان است. یادآور آن ترانه‌ی معروف “تابستونه، فصل شادی و خنده” و دانش‌آموز با انرژی و روحیه‌ی عالی دوست دارد از تک تک 93 روز تابستان برای تفریح و سرگرمی استفاده کند. روزهای تابستان بلند و طولانی هستند و زمان کافی برای بازی کردن و سرگرمی و در نهایت شرکت در انواع کلاس هایی تابستانی وجود دارد.

والدین ترجیح می‌دهند، فرزندشان در کنار استراحت و گذراندن اوقات فراغت در انواع کلاس‌های آموزشی این فصل شرکت کند تا تابستانی پربارتر و مفیدتر را پشت‌سر بگذارد. به لطف کلاس های تابستانه متنوع مانند: کلاس‌های هنری، ورزشی، مهارت‌های کامپیوتر و حتی درسی، بچه‌ها می‌توانند تجربه‌ی سرگرمی و آموزش را به طور همزمان داشته باشند.

استادبانک به عنوان یکی از برترین سامانه‌های تدریس خصوصی کشور در این مقاله به طور کامل به پرسش “برای تابستان چه کلاسی برویم؟” پاسخ داده است تا شما با انواع کلاس‌ های تابستانی مجازی و حضوری آشنا شوید. کلاس‌ های تابستانی معرفی شده در این مطلب متنوع و جذاب هستند و والدین و دانش‌آموز به انواع کلاس آموزش زبان، مهارت‌های کامپیوتر و نرم‌افزار‌ها، انواع کلاس‌های هنری و لیست کلاس‌های تفریحی و ورزشی دسترسی دارند.

1. رتبه یک لیست کلاس های تابستانی برای نوجوانان؛ تابستان با زبان انگلیسی!

رفتن به کلاس زبان انگلیسی در تابستان، یکی از خاطره‌انگیزترین کلاس های تابستانی برای بزرگسالان است. بسیاری از ما تجربه‌ی ثبت‌نام در کلاس زبان انگلیسی ترم تابستانی را در نوجوانی داریم. زبان انگلیسی، همچنان یک پیشنهاد عالی و کاربردی است تا والدین به آن به عنوان کلاس تابستانی برای فرزندشان نگاه کنند.

در طول این فصل، کودک یا نوجوان دغدغه‌ی دروس مدرسه را ندارد و با ذهنی بازتر به سراغ یادگیری انگلیسی می‌رود. مسلط بودن به زبان انگلیسی در دنیای امروز یک مهارت محسوب می‌شود که روی سرنوشت تحصیلی و شغلی بچه‌ها نیز اثرگذار است. از نظر آموزشی نیز، متدهای تدریس زبان جذاب‌تر و دقیق‌تر شده است تا زبان‌آموز بازیگوش و سربه‌هوا با تمرکز و علاقه‌ی بیشتری سر کلاس حاضر شود.

استادبانک مجموعه‌ی کاملی از اساتید زبان انگلیسی را دور هم جمع کرده است که با روش‌های تدریس جدید و سرگرم‌کننده به آموزش زبان‌آموز می‌پردازند. برای آشنایی با این معلمین و ثبت‌نام در کلاس‌ های تابستانی مجازی و حضوری زبان انگلیسی استادبانک روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست دسترسی به بهترین معلم زبان انگلیسی

2.کلاس‌ های تابستانی مجازی و حضوری آیلتس

مطالعه‌ی زبان بخش‌های متعددی دارد که زبان‌آموز باتوجه به هدف و سطح زبانی خود آن را فرا می‌گیرد. آیلتس، یکی از مهم‌ترین مدرک‌های معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی است که افراد بسیاری از نوجوان تا بزرگسال برای به دست آوردن آن تلاش فراوان می‌کنند. تابستان یک فرصت عالی، پیش‌روی بچه‌هایی می‌گذارد که سطح زبان انگلیسی خوبی دارند و به فکر شرکت در آزمون آیلتس هستند.

در سه ماه تابستان با کمک کلاس‌ های آنلاین تابستانی آیلتس، می‌توان به صورت فشرده در چهار مهارت‌ آیلتس پیشرفت کرد. نداشتن درس مدسه، فضای کافی را به زبان‌آموز نوجوان می‌دهد تا به طور متمرکز ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسینیگ خود را قوی کند و البته زمان کافی برای استراحت و تفریح هم داشته باشد. انتخاب آیلتس به عنوان کلاس تابستانی، هوشمندانه است و گامی بزرگ به سمت گرفتن این مدرک شمرده می‌شود.

استادبانک در این بخش هم بهترین اساتید آیلتس کشور را آماده‌ی برگزاری کلاس‌ های تابستانی مجازی و حضوری آیلتس دارد. برای دیدن لیست معلمین آیلتس روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست دسترسی به بهترین معلم آیلتس

3.مهارت‌های کامپیوتر؛ پیشنهاد عالی برای کلاس های تابستانی برای کودک و نوجوان

دنیای یادگیری کامپیوتر بی‌انتها است و نسل آینده بیشتر از هرچیزی به این ابزار الکترونیکی وابسته خواهد بود. همین حال هم بچه‌های محصل ابتدایی تا دانشگاه، ساعت‌هایی متوالی را صرف بازی کردن یا استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوترها می‌کنند. بنابراین چرا از این فرصت برای ارتقاء مهارت‌ دانش‌آموز استفاده نکنیم؟

ثبت‌نام در کلاس‌ های تابستانی مهارت‌های کامپیوتر، شرایطی را ایجاد می‌کند تا دانش‌آموز بیشتر با کارایی کامپیوترها آشنا شود و بتواند برای هدف‌های مختلف از آن استفاده کند. این اولین و ساده‌ترین گام در مسیر یادگیری کار با ابزار کامپیوتر است که در آینده نزدیک دانش‌آموز را در مسیر کسب درآمد هم قرار می‌دهد.

این مهارت‌ها به چند دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند که در سایت استادبانک هم شیوه‌ی زیر تدریس می‌شوند:

بدون تردید، کلاس‌های آموزشی کامپیوتر در لیست کلاس های تابستانی برای نوجوانان، جایگاهی ویژه دارد. نتیجه‌ی یادگیری مهارت‌های کامپیوتر، بیشتر از یک کلاس تابستانی 3 ماهه برای کودک و نوجوان ارزش دارد و تازه سرآغاز کنجکاوی و یادگیری جنبه‌های علمی، مهارتی و پول‌ساز دیگر دنیای کامیپوتر است.

لیست دسترسی به بخش آموزش مهارت های کامپیوتری

مهارت‌های کامپیوتر؛ پیشنهاد عالی برای کلاس های تابستانی برای کودک و نوجوان

4.نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس؛ یک تابستان و چند مهارت!

نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس (Microsoft office)، یک مجموعه‌ی کاربردی، مفید و موردنیاز است که هم در زمان تحصیل و هم در آینده برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد به کار دانش‌آموز می‌آیند. نرم‌افزارهای آفیس روی همه‌ی سیستم‌های کامیپوتر و حتی موبایل‌ها گسترش پیدا کرده‌اند و هر کسی که کمی جدی‌تر در دنیای کامپوترها فعالیت داشته باشد با اعضای این خانواده آشنایی دارد.

این نرم‌افزارها برای تایپ کردن، ایجاد و ویرایش اسناد، انجام محاسبات ریاضی، ارائه و سخنرانی، مدیریت پایگاه‌های داده و ارسال و دریافت اطلاعات از ایمیل و امور دیگر کارایی دارند. در لیست زیر به نام هرکدام از نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس نگاهی می‌اندازیم:

یادگیری هرکدام از این نرم‌افزارها یک انتخاب عالی برای کلاس های تابستانی برای نوجوانان است. نرم‌افزارهای آفیس علیرغم کابرد و کارایی فراوان؛ چندان پیچیده نیستند و دانش‌آموز در کنار تفریحات تابستانی با صرف زمانی مناسب، مهارتی ارزشمند را یاد می‌گیرد. تیم استادبانک در این بخش هم در کنار والدین و دانش‌آموزان است و اساتید خوبی را در این حوزه به شما معرفی می‌کند. برای دسترسی به بخش آموزش مجموعه مایکروسافت آفیس روی لینک زیر کلیک کنید.

بخش آموزش نرم افزارهای آفیس در استادبانک

5.شرکت در کلاس تابستانی فتوشاپ یا نرم‌افزارهای گرافیکی؛ مهارتی پول‌ساز!

دنیای نرم‌افزارهای گرافیکی روزبه‌روز گسترده‌تر و جذاب‌تر می‌شود و شرکت‌ها، دفاتر و مشاغل مختلف به افراد متخصص در این حوزه نیاز دارند. یادگرفتن هرکدام از نرم‌افزاهای گرافیکی، یک برگ برنده برای نوجوانی است که هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد. برای مثال، نرم‌افزار فتوشاپ که کاربرد و نیاز فوق‌العاده‌ای برای آن در بازار کار کشور وجود دارد.

فتوشاپ با اینکه نرم‌افزاری وسیع با امکانات متعدد است، اما رابط کاربری بسیار خوبی دارد و دانش‌آموز با کمک یک فرد متخصص در این حوزه، گام به گام و اصولی کار با ابزار آن را یاد می‌گیرد. مسلط شدن روی نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ آن هم در سنین نوجوانی، مهارتی عالی و پولساز محسوب می‌شود که در کنار تحصیلات دانش‌آموز، همیشه برای او کاربرد دارد.

 لیست زیر نام تعدادی دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی را نشان می‌دهد تا با دنیای وسیع آن‌ها کمی بیشتر آشنا شوید:

اگرچه، تنوع نرم‌افزارهای گرافیکی بالا است، ولی انتخابی بهتر از فتوشاپ به عنوان کلاس تابستانی برای نوجوانان وجود ندارد. این نرم‌افزار سنگ‌بنای یادگیری بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای حوزه‌ی گرافیک است و از سمتی دیگر، مسیر کوتاه‌تری تا رسیدن به مرحله‌ی کسب درآمد پیش‌پای دانش‌آموز می‌گذارد. به طور کلی وقتی از آموزش و یادگیری بخش‌های مختلف دنیای کامپیوتر صحبت می‌کنیم، دیگر انتخاب کلاس برای تابستان سخت نیست. والدین و دانش‌‌آموزان محترم در استادبانک به بهترین اساتید آموزش فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی دسترسی دارند.

لینک دسترسی به اساتید تدریس خصوصی فتوشاپ

6.کلاس تابستانی آموزش برنامه‌نویسی؛ مهارتی برای امروز و آینده!

اگر نگاهی به لیست آینده‌دارترین مشاغل 20 سال آینده‌ی دنیا بیندازید، نام برنامه‌نویسی را در ردیف‌های بالا پیدا می‌کنید. برنامه‌نویسی، زمانی محدود به دانشجویان و مهندسین کامپیوتر بود، اما با گسترش نرم‌افزارها و سایت و به طور همزمان نیاز بازارکار به برنامه‌نویسان، افراد بسیاری بدون داشتن سابقه‌ی تحصیلی در رشته‌های کامپیوتر، شروع به یادگیری این مهارت ارزشمند کردند.

این مقدمه‌ی کوتاه را برای شما گفتیم تا به موقعیت حال حاضر و چشم‌انداز آینده‌ی کاری برنامه‌نویسان، آگاه شوید. اشتیاق نوجوانان و جوانان نسل جدید برای یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی همچنان در حال افزایش است که یک دلیل اصلی آن دستمزد خوب و قابل‌توجه‌ی برنامه‌نویسی است. بنابراین شکی نیست که یکی از بهترین کلاس های تابستانی نوجوان، یادگیری برنامه‌نویسی است.

آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد

انواع کلاس‌های هنری برای نوجوانان برای کلاس های تابستانی

7.کلاس‌های هنری؛ هنر، سرگرمی و مهارت | لیست کلاس های تفریحی دخترانه

افزایش خلاقیت و ظاهر شدن بسیاری از استعداد‌های نوجوان و کودک با کمک فعالیت‌های هنری ساده‌تر است. شرکت در کلاس ‌های تابستانی هنری، همیشه طرفداران خاص خود را دارد و والدین هم نسبت به این نوع کلاس‌‌ها ذهنیت مثبتی دارند. از سمت دیگر، در لیست کلاس های تفریحی دخترانه همیشه چند انتخاب از رشته‌های هنری وجود دارد.

لیست کلاس‌های هنری که نوجوان یا کودک را می‌توان در آن‌ها ثبت‌نام کرد از مهارت‌های متنوعی شکل گرفته است که برخی از آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

توجه کردن به بخش هنری ذهن بچه‌ها، از نظر روانشناسی نیز مورد بررسی قرار گرفته است و توصیه می‌شود تا فرزندان در هنگان تحصیل و کسب مهارت‌های مختلف، توانایی انجام یک کار هنری را هم در حد مناسب داشته باشند. هنر، ذهن را خلاق‌تر و باعث افزایش تمرکز بچه‌ها می‌شود. البته اگر فرزند شما علاقه و استعداد خاصی در یک فعالیت هنری داشته باشد، می‌توانید به صورت طولانی مدت از او حمایت کنید تا به مرحله‌ی حرفه‌ای بودن و کسب درآمد هم برسد.

یکی از پرطرفدارترین بخش‌های کلاس‌های تابستانی هنری، موسیقی است و کودک و نوجوان شروع به یادگیری سازهای مختلف می‌کنند. والدین هم علاقه‌ی خاصی دارند تا فرزندشان توانایی نواختن سازی را به دست آورد. سازهایی مثل ویولن، پیانو، گیتار، تنبک، سنتور، سه‌تار، تار، فلوت، نی و دف انتخاب‌های خوبی برای شروع یادگیری هستند. خوشبختانه، این رشته‌ی هنری جذاب و پراهمیت در لیست کلاس های تفریحی دخترانه هم محبوبیت فراوانی دارد و  یکی از بهترین کلاس های تابستانی محسوب می‌شود.

البته در این بخش باید به علاقه و استعداد فرزندتان بسیار توجه کنید و آن را در اولویت قرار دهید. استادبانک در این بخش نیز آماده‌ی برگزاری کلاس‌های موسیقی است و اساتید هنرمند و کاربلدی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

آموزش موسیقی برای کودکان و نوجوانان در استادبانک

لیست کلاس‌های تفریحی و ورزشی؛ تابستان پرانرژی و پرتحرک! + معرفی کلاس های تابستانی

8.لیست کلاس‌ های تابستانه تفریحی و ورزشی؛ کلاس تابستانی پرانرژی و پرتحرک!

ورزش‌ها، همیشه در لیست کلاس های تابستانی برای نوجوانان طرفداران دوآتشه‌ی خود را دارند. نوجوانانی مه منتظر رسیدن فصل تابستان هستند تا در سالن‌ها و زمین‌های ورزشی در کنار دوستان خود عرق بریزند و رقابت کنند. از جایی‌که بیشتر مدارس کشور در طول سال به زنگ ورزش و امکانات لازم آن توجه چندانی ندارند، تابستان فرصت خوبی است تا بچه‌ها ورزش کنند و فعالیت فیزیکی داشته باشند.

ما توصیه می‌کنیم جدا از هر کلاس تابستانی دیگر، حتما زمانی را برای فعالیت فیزیکی فرزندتان در نظر بگیرید. متاسفانه نسل جدید به واسطه‌ی گوشی‌های موبایل، تلبت‌ها، کامپیوترها و کنسول‌های بازی بیش‌ازحد می‌نشیند و تحرک ندارد. بنابراین، والدین سعی کنند تا فرزندشان را در کلاس‌های تابستانی تفریحی و ورزشی ثبت‌نام کنند تا حداقل در سه ماه تابستان، فعالیت فیزیکی بچه‌ها بیشتر شود.

برخی از کلاس‌ های ورزشی پیشنهای برای دوره تابستان:

بسیاری از این ورزش‌ها، جنبه‌ی تفریحی خوبی هم دارند و برای نوجوان جذابیت ایجاد می‌کنند. شنا و ورزش‌های آبی، اسکیت و اسکی، پارکور و فوتبال انتخاب‌های خوبی برای ایجاد انگیزه در نوجوان برای ورزش کردن و تحرک هستند. البته که اگر نوجوانی به ورزش خاصی علاقه دارد، باید همان را به عنوان کلاس تابستانی ورزشی او در نظر بگیرید.

آموزش انواع رشته‌های ورزشی و تفریحی در استادبانک

9.کلاس‌های درسی یکی از انواع کلاس‌ های تابستانی برای نوجوان

هرچند کلاس‌های تقویتی، چندان مورد علاقه‌ی نوجوانان به عنوان کلاس‌های تابستانی نیستند، اما واقعیت این است که تابستان زمان خوبی برای رفع مشکلات قدیمی، نقاط ضعف و آمادگی برای ادامه‌ی تحصیلات است. اگر فرزند شما در درس خاصی دچار مشکل است یا پیش‌بینی می‌کنید با شروع سال تحصیلی جدید، درسی برای او دردسرساز خواهد شد، می‌توانید او را در کلاس‌ های تابستانی درسی ثبت‌نام کنید.

طبیعی است نباید فشار زیادی روی دانش‌آموز بیاید تا او با رغبت در تابستان درس بخواند. برای اینکه از نظر روحی و ذهنی، حس بهتری داشته باشد، سعی کنید او را در کنار کلاس درسی، حداقل در یکی از کلاس های تابستانه تفریحی یا هرگونه کلاس غیردرسی نام‌نویسی کنید. استادبانک هم برای برگزاری کلاس‌های درسی اول ابتدایی تا سال کنکور، بهترین اساتید تدریس خصوصی را در دسترس شما می‌گذارد.

چند توصیه به والدین برای انتخاب کلاس‌ های تابستانی برای نوجوانان

به عنوان پدر و مادر یا بزرگ‌تر کودک یا نوجوان، شما حق دارید که نگران استفاده‌ی درست دانش‌آموز از زمان طلایی و روزهایی طولانی تابستان باشید. کلاس‌ های تابستانه، گاهی بهانه‌ی خوبی برای یادگیری یک مهارت در دراز مدت هستند. ممکن است با ثبت‌نام دانش‌آموز در یک کلاس خاص، او علاقه و پیشرفت چشمگیری از خود نشان دهد و تصمیم بگیرد به صورت جدی‌تر و طولانی‌تر روی آن مهارت کار کند.

اما ممکن است عکس این واکنش را هم از او ببینید. اگر شرکت در کلاسی بدون مشورت با دانش‌آموز و چشم‌پوشی از علایق، استعداد و توانایی‌های او باشد، شانس مفید بودن شرکت در آن کلاس تابستانی به حداقل می‌رسد. سعی کنید در زمان انتخاب کلاس‌ های تابستانی برای نوجوانان به چهار وجه دقت کنید:

  1. علاقه نوجوان
  2. استعداد نوجوان
  3. میزان نیاز به یادگیری آن مهارت
  4. اهمیت یادیگری آن مهارت یا درس

قابل پیش‌بینی است که گاهی شما اصرار به شرکت در یک کلاس خاص را دارید و فرزند شما دوست دارد یک کلاسی دیگر ثبت‌نام شود. اگر فشار بالایی از نظر ذهنی و جسمی به فرزندتان نمی‌آید با او همکاری کنید و هردو کلاس را نام‌نویسی کنید. برای مثال اگر نوجوان اشتیاق دارد در کلاسی ورزشی شرکت کند، ولی شما شرکت در کلاس تابستانی مجازی زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهید، ایراد ندارد فرصت شرکت در هر دو کلاس را پیش پای او بگذارید. در هر صورت، کلاس برای تابستان باید، جنیه‌ی آموزشی و تفرحی را باهمدیگر داشته باشد تا دانش‌آموز دل‌زده نشود.

خدمات آموزشی استادبانک در کنار کلاس‌ های تابستانی؛ فرصتی برای لذت و پیشرفت!

کلاس‌های تابستانی اگر به خوبی انتخاب شوند و دانش‌آموز با عشق و علاقه از آن‌ها استقابل کند، فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت، یادگیری و لذت بردن از طول تابستان هستند. در این مقاله، کلاس‌های تابستانی متنوعی را به شما معرفی کردیم. کلاس‌های آموزشی زبان، انواع کلاس‌های هنری، کلاس‌های آنلاین تابستانی مهارت‌های کامپیوتر، فتوشاپ و برنامه‌نویسی و لیست کلاس‌های تفریحی و ورزشی را مطالعه کردید.

استادبانک علاوه برای انواع کلاس‌های تابستانی، خدمات آموزشی دیگری نیز مانند: برترین اساتید تدریس خصوصی کشور، گام‌به‌گام کتاب‌های درسی، نمونه سوال امتحانی، بسته‌های معلم خصوصی و اپلیکیشن آموزشی را در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار داده است تا درس‌خواندن کاری لذت‌بخش و ساده باشد.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی به راهنمایی نیاز دارید یا در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوال با شماره 91005343 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات و نظرات شما کاربران عزیز است.

انواع کلاس‌های تابستانی برای نوجوانان شامل چه مواردی است؟

کلاس‌های تابستانی برای نوجوان متنوع هستند. کلاس‌های زبان انگلیسی، مهارت‌های اصلی کامپیوتر، یادگیری انواع نرم‌افزار، کلاس‌های هنری و ورزشی بعضی از این کلاس‌های آموزشی مفید برای نوجونان در فصل تابستان هستند. در این مقاله موارد بیشتری هم معرفی شده است.

هدف از شرکت در کلاس های تابستانی چیست؟

هدف از شرکت در کلاس های تابستان فقط پر کردن زمان خالی بچه‌ها نیست. نوجوان با شرکت در یک کلاس تابستانی مجازی یا حضوری، می‌تواند مهارت جدیدی یاد بگیرد و حتی مسیر تحصیلی و حرفه‌ای خود را تغییر دهد. برای مثال آشنا شدن با دنیای برنامه‌نویسی یا کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ، روی ذهن و اهداف دانش‌آموز تاثیر مثبت و خوبی می‌گذارند و او جدی‌تر به این مهارت‌ها نگاه می‌کند.

شرایط برای شرکت در کلاس‌های تابستانی مجازی چگونه است؟

کلاس‌های آنلاین تابستانی یک گزینه‌ی عالی برای والدین و دانش‌آموزان هستند تا از آن‌ها برای یادگرفتن مهارت، درس و هنری جدید استفاده کنند. استادبانک انواع کلاس‌های تابستانی مجازی را در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار داده است.