انتخاب رشته کنکور انسانی

دریافت فایل دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۰

استادبانک نویسنده
1533 0
01 مهر 1399
لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰ از طریق استادبانک

مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی برای یک انتخاب رشته صحیح و آگاهانه بسیار واجب است. چون شما از طریق مطالعه دفترچه، متوجه شرایط و قوانین سازمان سنجش راجع به نحوه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ و سایر توضیحات و اطلاعات محل‌رشته‌ها، ظرفیت‌های قبولی، سهمیه ها و شرایط پذیرش دانشگاه‌ها می‌شوید.

به دلیل همین اهمیت بالای مطالعه دفترچه انتخاب رشته می‌باشد که ما در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را بارگذاری کرده‌ایم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰

در لینک زیر به دلیل اینکه سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۰ را بارگذاری نکرده است، برای آشنایی با چارچوب و ساختاربندی دفترچه انتخاب رشته، موقتاً لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۹۹ را بارگذاری کرده‌ایم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 99

بزودی لینک دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۰ را نیز در همین بخش برای دسترسی شما عزیزان قرار می‌دهیم.

سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۱۴۰۰

اگر اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ را در نظر نگیریم، این توضیحاتی که در ادامه می دهیم راجع به نحوه سهمیه بندی مناطق کنکور انسانی ۹۹ است. البته روند بررسی سهمیه مناطق در چند سال اخیر به یک صورت بوده است و تغییری نکرده است.

پیش بینی ‌می‌شود نحوه بررسی سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نیز به همین صورتی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در دفترچه راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ تمام شهرها و استان‌های کشور به سه منطقه‌ی یک، دو و سه تقسیم می‌شود. این تقسیم بندی براساس امکانات آموزشی در دسترس دانش آموزان انجام شده است.

برای مثال تهران و شهرهای بزرگی مثل مشهد و اصفهان و تبریز منطقه یک حساب می‌شوند چون دسترسی به امکانات آموزشی در آن‌ها بیشتر است. به همین ترتیب شهرهای کوچکتر که شامل اکثر شهرها ایران است منطقه دو محسوب می شود و مناطق محروم آموزشی مثل شهرهای بسیارکوچک و روستاها منطقه سه به حساب می آیند.

برای رعایت عدالت آموزشی نسبت به این دانش آموزان در کنکور سراسری مکانیسمی برای رقابت این گروه ها باهم و نه با دانش آموزان مناطق دیگر، دیده شده است. به این ترتیب که ظرفیت هر دانشگاه و رشته به سه قسمت تقسیم می‌شود و هرکدام از این قسمت‌ها برای یک گروه از این مناطق در نظرگرفته می‌شود.

به این صورت هر دانش آموز با دانش آموزان هم منطقه‌ای خود برای یک کدرشته رقابت می‌کند. این تقسیم بندی براساس جمعیت دانش آموزان آن منطقه لحاظ می‌شود. مثلاً اگر ۶۰ درصد کنکوری‌ها از منطقه دو باشند ۶۰ درصد از ظرفیت دانشگاه به آنها اختصاص داده می‌شود.

برای اطلاع از سهمیه‌بندی ها و سایر شرایط انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰ روی لینک راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰ کلیک کنید.

دیگر سهمیه های کنکور سراسری ۱۴۰۰

شاید شما هم علاوه بر سهمیه مناطق سهمیه های دیگری مثل سهمیه های جانبازان و شهدا شنیده باشید. روال اختصاص این سهمیه ها دقیقاً مشابه سهمیه مناطق است. یعنی اگر این سهمیه سهمیه ۲۵ درصدی باشد ۲۵ درصد ظرفیت هر کدرشته برای متقاضیان از آن سهمیه است.

طبیعی است اگر این ظرفیت توسط آن‌ها پر نشود به سهمیه مناطق اختصاص بیدا می‌کند. برای مثال اگر شما سهمیه جانبازی داشته باشید دیگر در سهمیه مناطق رتبه شما بررسی نمی‌شود بلکه با متقاضیانی که مثل شما این سهمیه را دارند سنجیده می‌شوید و برای یک کدرشته خاص رقابت می‌کنید.

برای اطلاعات بیشتر راجع به چگونگی مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ و همینطور نکات کلیدی آن می توانید روی لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ کلیک کنید.

راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی با استادبانک

هرچقدر هم که شما برای رسیدن به موفقیت و نتیجه دلخواه در کنکور تلاش کرده باشید تا زمانیکه یک انتخاب رشته اصولی و با دقت که مرتبط باشد با نیازها، علائق و استعداد‌تان انجام ندهید، انگار هیچ اقدامی نکرده‌اید.

خواهشاً با دقت دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰ را بخوانید و صرفاً براساس دیدی که بقیه از انتخاب رشته دارند بدون نظر گرفتن علائق‌تان، گزینه‌های خود را در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش پر نکنید.

مخصوصاً در رشته های علوم انسانی این قضیه خیلی مهم است، چون در برخی از رشته ها اگر به آن علاقه‌ای نباشد در ترم دوم و سوم دانشگاه بشدت دلزده خواهید شد. مثل رشته های وکالت به دلیل منابع درسی و حجم سنگین آن یا رشته های تاریخ، فلسفه یا حتی رشته های ادبیات عرب و …

بنابراین با دقت راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ و همینطور راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۰ را که در همین محتوا لینکش را قرار داده‌ایم مطالعه کنید تا از باید نبایدهای انتخاب رشته کنکور اطلاع پیدا کنید.

اگر هم راجع به نحوه انتخاب رشته‌تان شک و تردید دارید، می توانید از طریق شماره تماس 02191005343 با مشاورین استادبانک جهت راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

همچنین در صورت نیاز به سایر خدمات آموزشی استادبانک از جمله دسترسی به بهترین معلم تدریس خصوصی رشته های انسانی مثل معلم خصوصی عربی یا معلم خصوصی ریاضی انسانی، روی همین لینک‌ها کلیک کنید.