معرفی و ثبت نام مدارس

همه چیز درباره شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد + مزایا

استادبانک نویسنده
3053 0
04 مرداد 1399
شرایط ثبت نام مدارس شاهد

بسیاری از والدین درباره مدارس شاهد سوالات زیادی دارند و می‌خواهند قبل از مراجعه به این مدارس از شرایط شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد مطلع شوند. بسیاری از دانش‌آموزان هم دربارۀ امکانات این مدارس چیزهایی شنیده‌اند. تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله جامع و کامل درباره شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد صحبت کنیم. با مجله استادبانک همراه باشید.

مزایای مدارس شاهد

مدارس شاهد مزایای بسیار زیادی نسبت به سایر مدارس دارد. در واقع می‌توان مدارس شاهد و مدارس دولتی را به عنوان مدارس برتر ایران معرفی نمود. در ادامه به بررسی مزایای مدارش شاهد می‌پردازیم:

1. امکانات خوب

مدارس شاهد اکثرا امکانات بهتری نسبت به مدارس عادی دارند. مدارس شاهد از نظر پرورشی و ترویج فرهنگ ایثار، الگوی باقی مدارس هستند. این مدارس به دلیل جذب مدرسان باتجربه و حرفه‌ای بسیار مطرح هستند.

2. اصول تربیتی

اصول تربیتی نیز در این مدارس بهتر از سایر مدارس است. مدارس شاهد از کادر مجرب استفاده می‌کنند تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

3. محیط مدارس شاهد

بسیاری از اولیا دغدغه محیط مدرسه را دارند؛ زیرا محیط تحصیلی تاثیر بسیاری زیادی بر دانش‌آموز می‌گذارد. فرزند شما دست کم 5 ساعت در روز قرار است در این محیط باشد، بنابراین باید خیالتان کاملا راحت باشد.

مدارس شاهد بر روی ثبت‌نام دانش آموزان دقت بسیار بالایی دارند، همچنین اکثر دانش آموزان شامل فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران و مابقی آن‌ها نیز فرزندان کارمندان مدارس و… هستند؛ بنابراین خیالتان از این بابت تا حدودی راحت باشد.

به علاوه به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان کمتری در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌کنند فضای آموزشی برای دانش آموزان بسیار مناسب است. دبیران نیز راحت‌تر می‌توانند به تدریس خود بپردازند.

شرایط و مهلت ثبت‌نام مدارش شاهد

شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد کمی خاص‌تر از باقی مدارس است. در ابتدا مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت‌نام را بررسی می‌کنیم:

شرایط عمومی ثبت‌نام مدارس شاهد

  • دارای بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری؛
  • رعایت احکام شرعی و دارا بودن پوشش اسلامی برای آقایان و خانم‌ها؛
  • حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی؛
  • رعایت مقررات و قوانین آموزش ‌و پرورش؛
  • سکونت در محدوده تعیین‌شده مدرسه؛

شرایط ثبت‌نام برای دانش آموزان شاهد

دانش آموزان شاهد (فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد) ثبت‌نامشان به‌ طور قطعی انجام می‌شود. این دسته از دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع امور شاهد پیش ثبت‌نام را انجام دهند. پس از بررسی امتیازات (جدول امتیازات در ادامه همین مقاله آورده شده است) نتیجه نهایی از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورت قبولی می‌تواند برای ثبت‌نام حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایید.

شرایط ثبت‌نام برای دانش آموزان غیر شاهد

اما دانش آموزان غیر شاهد مانند فرزندان کارمندان مدارس اولویت پایین‌تری نسبت به دانش آموزان شاهد دارند. پس از ثبت‌نام دانش آموزان شاهد اگر ظرفیت مدرسه همچنان خالی بود این دسته از دانش آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. به علاوه این دانش آموزان از نظر تحصیلی نیز مورد بررسی قرار می گیرند که شرایط آن در ادامه ذکر شده است.

برای ثبت نام می توانید به سامانه جامع امور شاهد مراجعه نمایید.

پایه ابتدایی

برای پایه ابتدایی باید اولا امتیازاتی که در ادامه همین مقاله آورده شده است را در دروس مختلف دارا باشید. همچنین باید همه دروس را در خردادماه با نمره “خیلی خوب” به پایان برسانید.

پایه هفتم

دانش آموزان پایه هفتم نیز باید در تمامی دروس نمره “خیلی خوب” را کسب نمایند. (می‌توانند فقط یک درس را با مقیاس “خوب” بگذرانند.)

پایه هشتم و نهم

دانش آموزان پایه هشتم و نهم نیز باید حداقل معدل 17 برای نوبت دوم (مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمامی دروس نوبت دوم (مستمر و پایانی) را اخذ کنند.

جدول امتیازات برای ثبت‌نام مدارس شاهد

شرایط ثبت نام مدارس شاهد

همان‌طور که ذکر شد شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد متفاوت است. در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد:

شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد برای دانش‌آموزان شاهد

وضعیت دانش‌آموز میزان امتیاز مدارک موردنیاز و توضیحات
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد 3000 امتیاز شناسایی توسط کد ملی دانش‌آموز
فرزند جانباز تا 25 درصد 2000 امتیاز شناسایی توسط کد ملی دانش‌آموز
خواهر یا بردار شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر هر مورد 500 امتیاز شناسایی توسط کد ملی دانش‌آموز
نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر هر مورد 500 امتیاز-حداکثر 1000 امتیاز شناسایی توسط کد ملی دانش‌آموز
فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه حضور در جبهه: هر ماه 15 امتیاز

حضور در مناطق امنیتی: به ازای هر ماه 2 امتیاز

حضور در مناطق عملیاتی: به ازای هر ماه 1.5 امتیاز

ارائه گواهی مرتبط از مراجع ذیصلاح
فرزند رزمنده جبهه مقاومت هر ماه 30 امتیاز گواهی معتبر از حوزه ایثارگران سپاه
نوه آزاده هر مورد 100 امتیاز شناسایی توسط کد ملی دانش‌آموز

شرایط ثبت ‌نام مدارس شاهد برای دانش‌آموزان غیر شاهد

وضعیت دانش‌آموز میزان امتیاز مدارک و توضیحات
حفظ قرآن کریم هر جز 15 امتیاز گواهی معتبر
رتبه اول تا سوم قرائت قرآن و نحج البلاغه

در سطح منطقه 5 امتیاز

در سطح استان 30 امتیاز

در سطح کشور 50 امتیاز

در سطح بین الملل 60 امتیاز

گواهی معتبر از آموزش و پرورش استان
رتبه اول تا سوم مسابقات فرهنگی،هنری و ورزشی در سطح منطقه 5 امتیاز

در سطح استان 30 امتیاز

در سطح کشور 50 امتیاز

در سطح بین الملل 60 امتیاز

گواهی معتبر از اداره آموزش و پرورش استان
فرزند کارمند آموزش و  پرورش

نیروی آموزشی به ازای هر سال 8 امتیاز

نیروی اداری به ازای هر سال 10 امیتاز

اعضای اصلی ستاد شاهد به ازای هر سال 60 امتیاز

آخرین حکم استخدامی به همراه سابقه خدمت

زمان و مراحل ثبت‌نام مدارس شاهد

ثبت‌نام پایه ابتدایی طبق روال گذشته از اوایل خرداد و ثبت‌نام پایه هفتم و دهم از اوایل تیر آغاز می‌شود. دانش آموزان شاهد به طور قطعی و دانش آموزان غیر شاهد در صورت وجود ظرفیت و کسب شرایط لازم ثبت‌نام خواهند شد. زمان دقیق ثبت‌نام را می‌توانید از طریق سامانه جامع امور شاهد پیگیری نمایید.

شهریه مدارس شاهد

شهریه مدارس شاهد برای دانش‌آموزان شاهد رایگان است، اما باقی دانش‌آموزان باید مبلغی را بابت کلاس‌های تقویتی و جبرانی پرداخت نمایند. شهریه مدارس شاهد برای دوره ابتدایی بین 450 تا 850 هزارتومان، برای دوره اول متوسطه بین 530 تا 1 میلیون تومان و برای دوره متوسطه دوم بین 640 هزار تا 1 میلیون 300 هزار تومان است.

البته این قیمت‌ها بسته به شهر و منطقه محل زندگی متفاوت است. مقدار دقیق این شهریه را می‌توانید قیمت دقیق این شهریه را از مدارس موردنظر جویا شوید.

ظرفیت مدارس شاهد

تعداد کلی دانش‌آموزان مدارس شاهد 370 هزار نفر است که این تعداد افزایش نخواهد یافت. از بین متقاضیان ثبت‌نام در پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، پایه های هفتم و دهم) تا دو برابر ظرفیت از طریق سامانه سامانه سجا اعلام می گردد. مدیران محترم پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامكی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام می‌نمایند.

مهلت ثبت‌نام حضوری در مدارس شاهد

اگر شرایط لازم را دارا بودید طبق زمان اعلام شده توسط سامانه جامع امور شاهد به مدرسه مورد نظر مراجعه نمایید. (حضور حداقل یکی از اولیا ضروری است)

✒️ به نظر شما مدارس شاهد مدارس خوبی هستند؟
مزایا و معایب این مدارس چیست؟
شما چه معیارهایی برای انتخاب یک مدرسه دارید؟
نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان مقاله در میان بگذارید.

آیا می‌دانید بهترین مدرسه برای فرزندتان کدام است؟

بهترین مدرسه برای فرزندتان، گران‌ترین و لوکس‌ترین مدرسه دنیا نیست! بهترین مدرسه برای فرزندتان جایی است که او در آن محیط احساس آرامش داشته باشد و بتواند توانایی‌های خود را بروز دهد. انتخابِ صحیح مدرسه نقش مهمی در رشد و شکوفایی فرزندتان دارد. خانواده‌های زیادی فرزندشان را تحت فشار قرار می‌دهند که حتما در مدارس خاص مثل تیزهوشان درس بخوانند؛ در صورتی که این مدارس مناسبِ بسیاری از دانش‌آموزان نیست و آنها را از درس و مدرسه دلزده می‌کند. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقالۀ زیر را مطالعه بفرمایید:

 بهترین مدرسه برای فرزندم کدام است؟


استادبانک | بزرگترین سامانۀ انتخاب معلم خصوصی در ایران

استادبانک یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشدِ دانشگاه شریف است و خدمتِ اصلی آن درخواست معلم خصوصی به شکل حضوری و آنلاین در سراسر ایران می‌باشد. انتخاب و تایید اساتید در استادبانک با دقت بسیار بالا انجام شده و اساتیدی که اجازه تدریس می‌گیرند جزو بهترین‌های رشته خودشان به حساب می‌آیند.

 

هر ساله بیش از 20000 نفر از معلمان کشور برای تدریس در استادبانک ثبت نام می کنند و سیستم ارزشیابی استادبانک پس از بررسی های سخت گیرانه خود تنها 500 نفر از آن ها را جذب می کند.آکادمی اساتید استادبانک، یک واحد مستقل در این شرکت می‌باشد که وظیفه آن آموزش مستمر به اساتید گلچین‌شده در سامانه است. بعضی از مباحثی که در آکادمی به اساتیدِ استادبانک آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف کلاس؛
  • تعیین سطح شاگرد به صورت اصولی؛
  • تقویت حس اعتماد به نفس در شاگرد؛
  • انتخاب بهترین روش تدریس؛
  • سنجش میزان یادگیری شاگرد؛
  • تناسب حجم تکالیف با زمان و توان شاگرد؛
  • جمع‌بندی مطالب در پایان هر جلسه؛
  • گزارش‌دهی از روند برگزاری کلاس به والدین؛
  • و…

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله راجع به نحوه ثبت ‌نام مدارس شاهد به طور کامل صحبت کردیم. این مدارس از نظر آموزشی در سطح بالایی هستند و دانش‌آموزان زیادی هرساله برای ثبت‌نام درخواست می‌دهند.

مدارس شاهد چگونه مدارسی هستند؟

مدارس شاهد اکثرا امکانات بهتری نسبت به مدارس عادی دارند و به دلیل جذب مدرسان باتجربه و حرفه‌ای بسیار مطرح هستند. مدارس شاهد بر روی ثبت‌نام دانش آموزان دقت بسیار بالایی دارند، همچنین اکثر دانش آموزان شامل فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران و مابقی آن‌ها نیز فرزندان کارمندان مدارس و… هستند.

ثبت نام در مدارس شاهد چه شرایطی دارد؟

دانش آموزان شاهد (فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد) ثبت‌نامشان به‌ طور قطعی انجام می‌شود. این دسته از دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع امور شاهد پیش ثبت‌نام را انجام دهند. اما دانش آموزان غیر شاهد مانند فرزندان کارمندان مدارس اولویت پایین‌تری نسبت به دانش آموزان شاهد دارند. پس از ثبت‌نام دانش آموزان شاهد اگر ظرفیت مدرسه همچنان خالی بود این دسته از دانش آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. (جدول امتیازبندی و اولویت ها برای ثبت نام دانش آموز در مقاله ذکر شده است.)

شهریه مدارس شاهد چقدر است؟

شهریه مدارس شاهد برای دانش‌آموزان شاهد رایگان است، اما باقی دانش‌آموزان باید مبلغی را بابت کلاس‌های تقویتی و جبرانی پرداخت نمایند. شهریه مدارس شاهد برای دوره ابتدایی بین 450 تا 850 هزارتومان، برای دوره اول متوسطه بین 530 تا 1 میلیون تومان و برای دوره متوسطه دوم بین 640 هزار تا 1 میلیون 300 هزار تومان است. البته این قیمت‌ها بسته به شهر و منطقه محل زندگی متفاوت است. مقدار دقیق این شهریه را می‌توانید قیمت دقیق این شهریه را از مدارس موردنظر جویا شوید.