نمونه سوال امتحانی ریاضی پایه نهم

نمونه سوال فصل سوم ریاضی نهم با جواب | استدلال و اثبات در هندسه

ملیحه فراهانی نویسنده
29387 16
10 خرداد 1401

دانلود نمونه سوال فصل ۳ ریاضی نهم همراه با جواب فایل Pdf و اپلیکیشن استادبانک

ریاضی نهم، به عنوان مهم‌ترین و سخت‌ترین درس این پایه شناخته می‌شود. فصل‌های این کتاب به مباحث مختلف می‌پردازد و یادگیری آن چندان ساده نیست. در فصل سوم ریاضی نهم راجع به استدلال و اثبات در هندسه صحبت می‌شود و دانش‌آموز دو مبحث ‌هم‌نهشتی مثلث‌ها و شکل‌های متشابه را می‌خواند.

یادگیری این فصل، مانند همه‌ی مباحث ریاضی باید با تمرین و تکرار انجام شود. نمونه سوال فصل سوم ریاضی نهم با جواب، با داشتن انواع مسئله‌های امتحانی به بهترین نحو، شرایط حل تمرین را برای محصل فراهم می‌کند تا دانش‌آموز علاوه بر رفع اشکال با نوع طراحی سوالات نیز آشنا شود.

مجله استادبانک با هدف کمک به محصلان مجموعه کاملی از  نمونه سوال امتحانی مقاطع مختلف تحصیلی را آماده کرده است و در این بخش کامل‌ترین نمونه سوال فصل ۳ ریاضی نهم با جواب را در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید به دو صورت فایل Pdf و از طریق اپلیکیشن استادبانک آن‌ها را دانلود کنید.

بهترین راه 20 گرفتن ریاضی نهم؛ نمونه سوالات فصل ۳ ریاضی نهم + معلم خصوصی

  • نمونه سوال همنهشتی مثلث ها نهم با جواب مطابق با آخرین تغییرات کتاب جدید ریاضی نهم طراحی شده‌اند.
  • نمونه سوالات استادبانک از لحاظ ساختار و میزان پیجیدگی شباهت بسیار زیادی با سوالات امتحانی دارند.
  • تیم استادبانک حساسیت و ظرافت زیادی در استخراج نمونه سوال استدلال ریاضی نهم با جواب به خرج داده است.
  • بیشتر نمونه سوالات ریاضی نهم دارای جواب تشریحی هستند.
  • استفاده از این نمونه سوالات همراه با کلاس‌های رفع اشکال خصوصی می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.
  • برای گرفتن نمره ۲۰ و کسب موفقیت بیشتر می‌توانید در کنار استفاده از نمونه سوالات از کمک معلمین خصوصی ریاضی نهم هم کمک بگیرید.

بهترین معلم خصوصی ریاضی نهم استادبانک

دانلود نمونه سوال فصل سوم ریاضی نهم با جواب در اپلیکیشن استادبانک

دانش‌آموز از منابع کمک آموزشی برای ارتقاء سطح علمی و یادگیری راحت‌تر دروس استفاده می‌کند و به محتوای آن‌ها اعتماد دارد. به همین دلیل منبع آموزشی باید کیفیت بالایی را ارائه کند و مطابق با کتاب درسی باشد. اپلیکیشن استادبانک با همین هدف و کمک همه جانبه به دانش‌آموزان تولید شده است.

انواع نمونه سوال فصل سه ریاضی نهم در اپلیکیشن استادبانک وجود دارد که برای سال‌های امتحانی متفاوت و مدارس مختلف هستند. در کنار فایل نمونه سوالات فصل ۳ ریاضی نهم، دانش‌آموز و والدین به امکانات آموزشی دیگری هم دسترسی دارند که در لیست زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • بیش از 30 هزار فایل نمونه سوالات امتحانی برای همه‌ی مقاطع و همه‌ی دروس
  • فایل نمونه سوالات امتحانی ریاضی نهم فصل به فصل و کامل
  • گام‌به‌گام کتاب‌های درسی پایه نهم و درس ریاضی
  • فایل PDf کتاب‌های درسی پایه نهم
  • امکان انتخاب معلم خصوصی ریاضی نهم یا هر درس دیگر
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاهده لیست برترین اساتید تدریس خصوصی نهم

والدین و دانش‌آموز با کمک اپلیکیشن استادبانک، نیاز آموزشی کمتری را احساس می‌کنند و به طور همزمان به گام‌به‌گام، نمونه سوال و مشاوره تحصیلی و امکان انتخاب معلم خصوصی دسترسی دارند. دانلود و نصب اپلیکیشن رایگان استادبانک، یک انتخاب هوشمندانه برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

نمونه سوالات ریاضی پایه نهم

برای دسترسی به بانک سوالات امتحانی و مشاهده نمونه سوالات بیشتر این درس، اپلیکیشن استادبانک را نصب نمایید.

نمونه سوالات بیشتری در اپلیکیشن استادبانک موجود است که در این صفحه تنها تعداد محدودی از آن قرار گرفته است.

دانلود نمونه سوال ریاضی نهم فصل سوم با جواب pdf با لینک مستقیم

پی‌دی‌اف یکی از قدیمی‌ترین فرمت‌های اجرا و مطالعه‌ی فایل متنی در گوشی، تبلت و کامپیوتر است که بسیاری از دانش‌آموزان و والدین کار با آن را ترجیح می‌دهند. تیم استادبانک برای راحتی این دسته از کاربران عزیز در زمان آماده‌سازی نمونه سوال ریاضی به این نکته توجه داشته است.

به همین دلیل فایل نمونه سوال همنهشتی مثلث ها نهم با جواب را به صورت فایل Pdf نیز برای شما آماده کرده است. البته مبحث شکل‌های متشابه نیز فایل پی‌دی‌اف اختصاصی خود را دارد.

نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی نهم

ریاضی درسی که از نظر محتوایی، فصل‌های آن به‌یکدیگر مرتبط است. موفقیت در ریاضی، زمانی عملی می‌شود که دانش‌آموز همه‌ی مطالب کتاب را خوب یاد بگیرد. ریاضی نهم نیز از هشت فصل مفصل و دشوار شکل گرفته است و دانش‌آموز برای هر کدام از این فصل‌ها نیاز به نمونه سوال امتحانی ریاضی نهم دارد.

به همین دلیل و برای تکمیل نمونه سوالات این کتاب، تیم سامانه تدریس خصوصی استادبانک جامع‌ترین نمونه سوالات ریاضی نهم را به تفکیک هر فصل و مبحث برای شما آماده کرده است. برای دانلود، کافی است روی لینک موردنظر کلیک کنید تا به بخش مربوط به آن فصل هدایت شوید.

مشاهده چند صفحه از نمونه سوال فصل 3 ریاضی نهم استادبانک

تیم استادبانک در زمان آماده‌سازی نمونه سوال فصل سوم ریاضی نهم به مسئله‌ی کیفیت و وضوح بالای تصاویر، توجه‌ ویژه‌ای دارد. یک نمونه سوال خوب باید در کنار محتوای آموزش سطح بالا از نظر خوانایی، فونت، نظم و ترتیب مناسب سوالات در هر صفحه کیفیت خوبی داشته باشد.
شما در ادامه می‌توانید چند صفحه از نمونه سوالات امتحانی ریاضی ششم فصل سوم  را مشاهده کنید تا با خیالی راحت از این فایل آموزشی استفاده کنید.

برای دیدن یا دانلود تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید

بهترین روش یادگیری ریاضی نهم با کمک معلم خصوصی ریاضی استادبانک

اصل اول یادگیری هر درسی، درک درست مفاهیم با به اصطلاح فهمیدن مطلب هر بخش از کتاب است. تصور نکنید با کمک نمونه سوال از فصل سوم ریاضی نهم، دانش‌آموز به تسلط کافی روی این مباحث می‌رسد. اگر محصل درس را خوب یادنگرفته باشد یا برای یادگیری دچار لکنت و ضعف‌های پیاپی است، باید به فکر راه‌حلی دقیق و مطمئن باشید.

کمک گرفتن از معلم خصوصی ریاضی بهترین و موثرترین روش یادگیری این درس دشوار و بسیار مهم است. معلم باتجربه ابتدا از طریق آموزش مفاهیم را به شاگردش منتقل کرده و در گام بعد با کمک نمونه سوال و دیگر منابع کمک آموزشی، اشکلات و نقاط ضعف شاگردش را رفع می‌کند.

خدمات آموزشی مختلف استادبانک، همراه دانش‌آموز برای موفقیت در پایه ریاضی نهم

در این بخش از مجله استادبانک، مجموعه‌ی کاملی از نمونه سوال فصل سوم ریاضی نهم رایگان را به دو صورت فایل Pdf و از طریق اپلیکیشن استادبانک در اختیار شما قرار گرفت. درباره‌ی زمان درست استفاده از نمونه سوالات امتحانی و پیش‌نیازهای آن هم صحبت کردیم.

اما خدمات استادبانک محدود به نمونه سوال امتحانی نیست و شما به برترین اساتید تدریس خصوصی نهم متوسطه اول، گام‌به‌گام کتب درسی، مقالات آموزشی و روش مطالعه و اپلیکیشن استادبانک دسترسی دارید تا تجربه‌ی درس خواندن برای شما راحت‌تر و جذاب‌تر شود.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن مشکل یا سوال با شماره‌ی 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به شما کاربران عزیز است.

آیا نمونه سوالات همراه با جواب هستند؟

بیشتر نمونه سوالات این بخش جواب تشریحی و کاملی دارند.

آیا اپلیکیشن نمونه سوالات استادبانک رایگان هستند؟

بله، دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک کاملا رایگان است و امکانات مختلفی نظیر بیش از 30 نمونه سوال امتحانی در آن وجود دارد.